Gedragsregels

De v.v. Woudrichem wil excessen op en rond de velden tegengaan. Daarom heeft de club dit statuut in het leven geroepen. Het statuut komt kort gezegd neer op het volgende.

“Respect voor de ander, geweldloosheid, aanspreekbaarheid op gedragen op het bepalen van de eigen grenzen bij wat toelaatbaar is en niet”.

U treft onderaan de pagina de 11 hoofdgedragsregels van de v.v. Woudrichem aan. We hebben uitgewerkt wat die voor iedereen betekenen.

In principe zijn de trainers en de leiders als eerste verantwoordelijk voor het nemen van eventuele maatregelen bij incidenten tijdens wedstrijden en incidenten van ondergeschikte betekenis. Zij beoordelen de ernst van de incidenten en worden geacht daarbij de incidentenlijst als richtlijn te gebruiken.

Voor zwaardere zaken is er een Gedrag Commissie die “recht spreekt”. Gedrag Commissie is bovendien verantwoordelijk voor het uitdragen en beheren van het statuut.

We hebben in de incidentenlijsten beschreven welke consequenties wangedrag heeft, zowel binnen als buiten de lijnen van het veld.

Voor het melden van een overtreding bij de Gedrag Commissie is een meldingsformulier gemaakt.

Met sportieve groet,

Bestuur v.v. Woudrichem