Woudrichem 1 - Altena 1

6 oktober 2018 14:30

Rick Sturm

Opstelling

Onze derde wedstrijd is tegen buurman Altena. Het is de derde promovendi van de tweede klas. Eigenlijk best een bijzonderheid dat er vier verenigingen in de tweede klas binnen komen. Betekend immers dat er ook veel verenigingen gedegradeerd zijn uit de 2e klasse. Een echte streekderby derhalve in de 2e klasse. Onder een stralende zon en heerlijke temperaturen gaan we van start onder leiding van scheidsrechter Rick Sturm. De jeugd van Altena had er een extra tintje aan gegeven door voor de wedstrijd met vuurwerk de spelers op het veld te ontvangen. Dat moet toch een goed voorteken zijn om een spannende pot voetbal te verwachten. Vanaf de aftrap gaat Altena vol op de aanval. Na ongeveer vijf minuten heeft Woudrichem de zaak op orde staan en nemen we het aanvallende spel over. Reeds in de 6e minuut knalt Tim van rechts voorlangs. Drie minuten later is het Yoeri die op rechts door komt en de bal op de vrij staande Bori speelt. Vrij voor het doel schiet hij de bal over. Weer drie minuten later is het een vrije trap van Tim die door Nick van der Giessen naast wordt gekopt. Een korte drink pauze geeft weer nieuwe energie. Na een half uur speler geeft Corné een diepte pass en Yoeri tikt de bal in enen door op Bori. Bal ging iets te snel en Bori kon de bal niet halen voor de achterlijn. Direct hierop gaat Dillis op links door en is het Yoeri die de bal naast het doel schiet. Als Wilty een speler in de rug loopt krijgt Altena een vrije trap bijna op de 16 meter lijn. Aljan staat op de juiste plaats om de indraaiende bal onschadelijk te maken. In de laatste minuut van de eerste helft is het Nick van der Giessen die van achteren de bal oppikt en alleen doorgaat. Jammer dat zijn schot voor het doel langs gaat. Na de thee gaat het gewoon verder. Altena kan voorin duidelijk geen vuist maken en dus is het Woudrichem die de lakens uitdeelt. Yoeri van links knalt voorlangs. Dan in de 62e minuut is het raak. Tim neemt de vrij trap op rechts. Hij plaatst de bal op het hoofd van Dillis en tot grote vreugde verdwijnt de bal in het netje. 1 – 0. Roy probeert van rechts de achterhoede te verschalken maar ook hier gaat de bal voor het doel langs. Hierop probeert Altena middels harder spel de controle te krijgen. Het resultaat is dat men met verlies en vijf gele kaarten terug keert naar Nieuwendijk.

Onze derde overwinning is een feit. Het waren alle drie clubs die de derde klasse waren ontstegen. Komende zaterdag gaan we naar sportpark Bakestein in Zwijndrecht. Pelikaan is daar de tegenstander. Hier moet blijken hoe we er in werkelijkheid voor staan. We zijn tot nu toe in staat geweest ons doel schoon te houden. Laten we maar proberen om dat voort te zetten.