Papendrecht 1 - Woudrichem 1

20 april 2019 14:30

G. (Gerrie) van Essen

Onbekend

Nog even een terugblik op de wedstrijd uit tegen Papendrecht. We waren weer met velen naar de Slobbengors gegaan om onze mannen aan te moedigen. We werden niet teleur gesteld daar Papendrecht van aanvallend spel houd en dat ligt ons wel. Toch was het Papendrecht die de eerste kansen creëerde. In de achtste minuut moest Aljan gestrekt naar de hoek om onheil te voorkomen. Het volgende half uur was het spel voor het grootste gedeelte op het middenveld en echte doelrijpe kansen waren er niet. Als de verdediger van Papendrecht hands maakt is het Tim die de vrije trap gaat nemen. Hard haalt hij uit maar ziet de bal juist naast gaan. Het is in de 36e minuut als we aan de zijlijn opveren. Een foute terug speelbal wordt onderschept en het is dat Aljan met een uitgestoken been redding weet te brengen. Met nog 2 minuten te gaan is het Tim die uit de 2e lijn uithaalt maar ook nu de bal naast zien gaan. Dan op slag van rust gaat het toch nog fout. De nr 11, Koen Lighaam krijgt de voor het doel aangespeeld en tikt binnen. 1 – 0 De aftrap wordt genomen en we krijgen de bal voor het doel, Yoeri springt hoog op en krijgt de bal vol op de wreef. Via de vuisten van de keeper gaat de bal over. Hierna krijgen we tijd voor thee en zal de trainer ongetwijfeld hebben aangegeven dat er kansen zijn. Wij zijn zeker niet de mindere van dit Papendrecht.

De tweede helft zien we dat onze mannen de druk naar voren vergroten. Na negen minuten werpt dat reeds zijn vruchten af. Danny v d Matten neemt de bal op de schoen en geeft een keurig aangesneden bal op Dillis. Met dit buiten kansje weet Dillis wel raad en doet ons aan de zijkant juichen. 1 – 1. Papendrecht probeert de snelheid van Luciano te gebruiken om iets te forceren. Steeds loopt deze man zich vast in de hechte verdediging. Hij raakt compleet zijn zinnen kwijt bij het zoveelste bal verlies. Zijn vuisten beuken de grasmat van onmacht. Een gele kaart moet hem weer bij zinnen brengen. Na een kwartier zien we dat Bori wordt aangespeeld en zijn schuiver gaat juist voorlangs. Nee echte uitgesproken kansen krijgen we niet meer of het moet de vrije trap van Tim zijn. Vis de onderkant van de lat komt de bal terug in het veld en voorkomt dat we alle drie de punten naar Woerkum meenemen.

Onze volgende wedstrijd is pas op 11 mei wanneer we Tricht thuis ontvangen. We hebben het in Tricht laten zitten en dus is het zaak dat we nu goed bij de les zijn. De twaalfde man daar zal het niet aan liggen. We gaan ervoor.