De wedstrijd na het kampioenschap

Zuilichem 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse D

15 april 2017 14:30

Heijnen, R.W.

Opstelling

We zijn weer een week verder en het kampioensfeest was geweldig leuk. Als 12e man van deze club hebben we ons laten meenemen in het feest gedruis. Vanaf Leerdam terug naar Gorinchem en daarna met de pont over het water naar ons Woerkum. Wat was het genieten om op de kade buiten de Waterpoort al die mensen te zien die ons kwamen verwelkomen. Zingend op de hurken gaan zitten en dan allen in één keer overeind zien komen en met ons gezang mee deinen. De groen witte vlag daarbij laten wapperen over al die hoofden. De rit met de platte kar, vrachtauto, door het dorp was geweldig en het feestje in de kantine boven alle verwachting. Als dan het feest ten einde is gaat de voorzitter op zoek naar de kampioensschotel en de oorkonde. De oorkonde was men kennelijk vergeten in de bestuurskamer van Leerdam Sport maar de kampioensschaal werd niet terug gevonden. De volgende dag bleek echter dat er iemand was aangesteld als opper bewaarder en toen hij wakker werd had hij nog steeds de kampioensschaal in zijn handen. Dit noemen we onlosmakelijk verbonden met zijn kampioensschaal. We zagen hem zaterdag 15 april op de reservebank zitten en wat haalde hij tevoorschijn onder zijn hemd, ja de kampioensschaal. Hilariteit bij de overige spelers en begeleiding.

Maar dan komt Zuilichem op bezoek. We zien dat Yoeri Duyzer niet aanwezig is en Jamy Goemaat zit in de dug out. Wilty Schaap in de spits en Corné Nijhof als laatste man. We zien een wedstrijd die vooral in de eerste 45 minuten alle kanten op kan gaan. In de 2e minuut speelt Wim Holster de bal op spits Wilty. De keeper staat op de juiste plaats. Dan enkele minuten later is het Zuilichem die druk naar voren geeft. Van Dalen gaat op snelheid naar Lex Kramers die middels een uitgestoken voet redding brengt. De bal komt vervolgens voor de voet van de rechtsbuiten van Zuilichem die de bal richting tweede paal stuurt. Gelukkig komt de bal via de doelpaal terug het veld in en is het gevaar voorbij. Zo ontstaan er over en weer enkele kansen maar het doelpunt wil nog niet vallen. Met nog een kwartier voor de boeg en de stand 0 – 0 gaat bij Woudrichem het tempo omhoog en dan zie je langzaam maar zeker dat Zuilichem hierin niet meer mee kan komen. Na een uithaal van Tim Saaman weet de keeper nog redding te brengen. De afvallende bal wordt weer voor het doel gebracht en Wim Holster kopt via de handen van de keeper gaat de bal over. Daarna wordt de bal weer voor het doel gebracht en is het Danny Schaap die heel even de tijd neemt om de bal onder controle te brengen. De keeper van Zuilichem heeft geen schijn van kans als Danny beheerst de bal tegen de touwen brengt. 1 – 0.  Met nog een minuut of zes te gaan wordt de bal vanaf de linker flank voor het doellangs gespeeld en is het de ingevallen Thijs van Rookhuizen die hard en beheerst de 2 – 0 op het scorebord laat aanbrengen. Wat zou het leuk geweest zijn als de ingevallen junior, Luca Kamp ook nog de score had verhoogd, maar zijn twee kansen gingen beide over.

We zijn weer een stap verder gekomen om onze verdediging en keeper Lex  hun nationale prestatie glans te geven. Het doelgemiddelde is hoog en de 5 tegentreffers zijn landelijk uniek. We gaan de laatste vier wedstrijden in en dus gaan we ook dit niet meer uit handen geven. Zo schrijf je landelijk geschiedenis.