Woudrichem – Zwaluwe 1 – 2

Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Daar waar we hoopten op een goed resultaat in de thuis wedstrijd tegen Zwaluwe kwamen we bedrogen uit. We troffen een Zwluwe aan die het vechtvoetbal nog beter onder controle hadden dan onze jongens. Vanaf het eerste moment wist men fysiek duidelijk te maken dat men niet gekomen was om de punten weg te geven.  Het was de 14e minuut dat er van rechts een hoekschop werd genomen. De bal komt voor het doel en in eerste instantie weet Aljan de bal nog te keren of staat er een verdediger de bal weg te werken. In een mêlee aan spelers word toch het laatste tikje gegeven en staan we op     0 – 1. Langzaam maar zeker weten we het initiatief naar ons toe te trekken. We zien Dillis met de bal aan de voet drie man omspelen maar de bal gaat over de achterlijn. Na bijna een half uur spelen krijgen we een vrije trap waar Tim zich mee gaat belasten. Als Bory de bal vol op de wreef krijgt is de stand gelijk 1 – 1. Zo gaan  we de rust in  en we weten dat we vooral niet onderdoen voor onze tegenstander.

In de tweede helft zien we over en weer wat kleine kansjes. Dan een aanval via de rechter vleugel waar Mike vanaf de hoek van het 16 meter gebied hard uithaalt. We zien de bal naar de verste hoek in de kruising gaan en dan met een katachtige reactie weet de keeper de bal nog een zetje te geven zodat het over het doel gaat en dus een hoekschop. Had meer verdiend maar zo kan het gaan. Bij één van de aanvallen wordt Rick aangetikt binnen de 16m en we verwachten dat de bal op de stip gaat. Geroutineerd moet je dan wel vallen in de 16. Omdat dat niet gebeurde en hij zich staande wist te houden liet de scheids doorspelen. We gaan geloven in een gelijkspel maar dan zie je dat ook de laatste minuten mee tellen.  Zwaluwe gooit alle druk naar voren en in de 89e minuut krijgt men een hoekschop waar Aljan nog weet te redden. In de allerlaatste minuut een aanval vanaf de rechterkant. De man krijgt iets teveel ruimte en binnen de 16 meter haalt hij hard uit en geeft Aljan het nakijken. 1 – 2

Zo zie je maar weer dat een wedstrijd tot het laatste fluitsignaal telt. Komende zaterdag gaat het naar DESK in Kaatsheuvel. Als we de kansen weten te benutten moet resultaat mogelijk zijn.