SCO – Woudrichem 1 - 2

4908DW
OOSTERHOUT NB
tel. 0162-454764

Vandaag de wedstrijd tegen de koploper uit Oosterhout. We waren beducht op deze tegenstander en voor ons betekende dat alles uit de kast halen voor de punten. Furieus gingen we van start waarbij opviel dat er in de voorhoede snel werd gestoord bij bal verlies. Men gunde de tegenstander geen tijd om normaal hun spelletje te spelen, bal rond spelen tot er een kans ontstaat. Achterin stond Danny die zijn mede verdedigers meenam in het verdedigen. Zo nodig de bal het veld uitroeien om gevaar te voorkomen. En dan staat er altijd nog Aljan op het doel die een betrouwbare indruk maakt en resoluut ingrijpt.

Reeds in de eerste minuten wordt duidelijk dat we vandaag plannen hebben. Na 8 minuten een aanval op rechts en gaat de bal voor het doel langs. We zien de bal op de voet van Bory komen en komt zo bij Luca terecht die de bal keurig binnen tikt. 0 – 1. Als we het volgend half uur nu bekijken hadden er wel enkele doelpunten meer mogen vallen. Een vlotte combinatie over drie of vier schijven komt voor de voeten van Bory terecht die de bal over ziet gaan. Hierop zien we hoe er drie of vier spelers de bal koppend spelen die vervolgens op het dak van het doel terecht komt. Het volgend moment een steekpass van Tim die Dillis alleen op het doel af ziet gaan. Ook deze kans gaat over het doel. Met nog 6 minuten te gaan in de eerste helft wordt Bory binnen de 16 meter onderuit gehaald en is het Danny die de strafschop benut. 0 – 2.Het spelletje dat wij spelen, diepe ballen achter hun achterhoede, zijn ze kennelijk niet gewend. Zo gaan we naar de thee.

In de tweede helft zien we weer verschillende momenten dat we kans krijgen om de score een nog beter aanzien te geven. Als SCO na een uur spelen ook een strafschop krijgt en de 1 – 2 op het score bord verschijnt, gaat er duidelijk zichtbaar meer pressie naar voren komen bij SCO. Men wil als koploper de periodetitel wel binnen halen. De achterhoede krijgt het moeilijk en we zien dat ook de middenvelders terug gedrongen worden om mee te verdedigen. Toch ontstaan er nog enkele mogelijkheden om ook te scoren. Ons geduld werd op de proef gesteld maar na 12 minuten blessuretijd floot de goed leidende scheidsrechter einde wedstrijd en gingen de punten mee naar Woerkum. Als we de komende weken met deze inzet en strijdlust verder gaan kan er nog een leuke tijd voor ons als supporters aankomen.