Zwaluwe - Woudrichem 0-1

Oudeweg 24 A
4926BV
LAGE ZWALUWE

Nadat we vorig jaar onnodig van Zwaluwe met 1 – 2 hadden verloren nu de return in Lage Zwaluwe. We zagen een wedstrijd die zich veel op het midden gedeelte van het veld afspeelde. Echte kansen om te scoren waren minimaal aanwezig. Het duurde dan ook tot de 14e minuut voordat de eerste kans ontstond. Een vrije trap van Tim was moeilijk voor de keeper en hij liet de bal los. Bory was er als de kippen bij maar hij wist het net niet te vinden en zag de bal naast gaan. Zwaluwe kreeg in de 36e minuut een mooie kans toen de voorzet van links voor het doel werd ingekopt. Met een geweldige reactie wist Aljan de bal over het doel weg te werken. Zo brak de rust aan met de 0 – 0 op het scorebord.

De tweede helft was een kopie van de eerste helft. Twee zwoegende clubs die probeerden om een doelpunt te forceren. Langs de lijn hoorde je zeggen dat wie er zou scorende de drie punten binnen had. Het is de 78e minuut als Tim een dieptepass geeft en Dillis alleen op de keeper af gaat. De keeper van Zwaluwe weet de bal tot hoekschop te verwerken. Vervolgens wordt de hoekschop door Tim voor het doel geplaatst en zie je een verdediger op de doellijn de bal keren. Gelukkig komt de bal dan terecht bij de ingevallen Rick Naaien die de bal in enen op de pantoffel pakt en de aanhang laat juichen. Dan de zaak achterin gedegen dicht houden en na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Willem van Bleek is het juichen en de drie punten gaan mee naar Woerkum. Dit hadden we ook nodig na drie achtereen volgende verliesbeurten.