Woudrichem – Sparta’30 6-1

Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Nadat de eerste wedstrijd in Andel met 4- 2 verloren ging, kregen we nu een compleet ander beeld te zien. Het was Sparta die direct in het begin de score opende doordat de vrije trap van Pijnenburg door Aljan niet goed werd verwerkt en tussen zijn benen door in het doel verdween. 0 – 1. Drie minuten later was het Tim die een vrije trap vanaf de linker kant bij de twee paal tegen het net zag verdwijnen en dus de 1 – 1 op het score bord bracht. Het is daarna dat Dillis tot drie keer toe een kans krijgt maar de bal over of naast ziet gaan. Maar dan in de 44e minuut neemt Tim een hoekschop en de keeper stompt de balvoordevoeten van Dillis die hard en diagonaal binnen werkt, 2 – 1. In de laatste minuut van de eerste helft een vrije trap van Tim, de terug springende bal wordt door Bory alsnog binnen gewerkt. Op aangeven van de ass. scheidsrechter wordt het doelpunt voor buitenspel afgekeurd. Niet terecht daar Bory op moment van spelen nog achter de laatste man stond en de bal oppikte toen de bal van de keeper terug het veld in kwam. In de blessure tijd van de eerste helft nog een goede aanval van Woudrichem waarbij de doorgebroken Bory door de laatste man van Sparta wordt neergehaald wat direct met rood werd bestraft.

De tweede helft was nog maar één minuut bezig of de spits van Sparta, Junatowski, kreeg voor een onbesuisde overtreding ook de rode kaart en kon vertrekken. Woudrichem rook bloed en het was de volgende 15 minuten dat er kansen ontstonden. Sven hard naast en de keeper kon enkele keren redden. Sparta’30 bleef met acht man voor het doel hangen en probeerde middels een counter succes te hebben, men bleef erin geloven. Bijna was het gelukt toen een schuiver op de paal terecht kwam. Dan in het laatste kwartier wordt de stand snel opgevoerd. Bory mag twee keer binnen tikken op een voor zet van Rick. 4 – 1. Tim die een hoekschop  via de verdediger binnen ziet vallen 5 – 1 en als  laatste wapenfeit een bal van de rechter vleugel die door Rick wordt binnen gewerkt en zo de eindstand op 6 – 1 brengt.

Over 2 weken de inhaal wedstrijd tegen Heukelum. We zullen alles uit de kast moeten halen om de drie punten binnen te houden.