Woudrichem – Dongen 2 -0

Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Wat is deze 3e klas toch een apart gebeuren. Je ziet dat de onderste kan winnen van de koploper. Wij zijn duidelijk met een fraaie serie bezig. Lang mee in de onderste regionen gestaan en nu na 15 wedstrijden staan we op de 6e plaats en maar 9 punten achter de koploper. Afgelopen zaterdag kwam Dongen naar het Bolwerk. In Dongen wisten we de punten mee te nemen naar Woudrichem en dus hadden we hoop dat we voor resultaat konden gaan. Dongen heeft een vrij jong elftal dat dus nog kan groeien. Hun oudste speler is in 1997 geboren en bij ons is Bory uit 1993 de oudste. Met dit gegeven begonnen we aan de wedstrijd. Het eerste half uur ging het gelijk op en was het meer aftasten waar zit hun zwakke plek. Het blijkt dat men niet goed raad weet met de ruimte achter hun verdediging. Het is in de 31e minuut dat Dillis op snelheid alleen door kan gaan op de keeper maar deze kans gaat verloren. Dongen neemt de aanval over en het is onze keeper Tom die met een snelle reactie redding brengt. We gaan aan de thee en dus even met de billen knijpen omdat we vorige week on lieten verrassen in de 46 e minuut. Maar twee minuten later kunnen we juichen als een steekpass bij Rick terecht komt en hij Bori vrij voor het doel weet te bereiken. Die werkt resoluut af en de 1 – 0 komt op het score bord. We blijven druk naar voren geven en Mike gaat door en ziet de bal over de achterlijn gaan voor een hoekschop. Met nog 8minuten te gaan haalt Tim hard uit maar ziet de bal naast het doel gaan. Met nog 2 minuten te gaan is het Bori die zich op rechts weet vrij te spelen en de bal hard voor het doel plaatst waar Mike is mee gelopen en de bal binnen kan tikken. 2 – 0. Hiermee werd de eindstand bereikt en kunnen we zelfs naar boven kijken. Zwaluwe op plek 2 staat maar 4 punten voor en ook die komt op 20 april naar het Bolwerk.

Nu eerst een weekje rust en dan naar ’s Gravenmoer waar ONI op ons wacht. Wij langs de zijlijn en tribune wensen jullie een fijn weekend in Lissabon.