Woudrichem – Altena 2 - 2

Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Op sportpark Het Bolwerk de kraker russen Woudrichem en Altena. Beide clubs degradeerden naar de derde klas. De laatste drie onderlinge partijen gingen voor de Woerkummers verloren en dus was men tot op het bot gespannen. Voeg daarbij dat Danny twee wedstrijden geschorst is en dus wordt deze harde werker gemist. Voor de andere mannen een extra motivatie om ervoor te knokken.

Als er afgetrapt wordt is het reeds in de eerste minuut dat de bal wordt onderschept en Tim de diepte wordt ingestuurd. Vanaf de rand 16 meter haalt hij hard uit maar ziet de bal naast het doel verdwijnen. Het volgende half uur is het alle zeilen bijzetten om de schade te beperken. Het was in de 15e minuut dat Zuidweg een voorzet bekwaam binnen tikte 0 – 1. Je verwacht hierna van Altena dat hun spelers het verstand gebruiken om de punten mee te nemen naar Nieuwendijk. Als in de laatste minuut van de eerste helft er een overtreding wordt gemaakt en Woudrichem een vrije trap krijgt, is het Noorloos die hinderlijk voor de bal blijft staan. De scheidsrechter geeft hem aan om ruimte te maken maar in plaats daarvan verhindert hij opnieuw dat de vrije trap genomen kan worden. Hierop krijgt Noorloos terecht een gele kaart. Als hij daarna langs de scheidsrechter loopt en vervolgens een beledigende opmerking maakt, krijgt hij een tweede gele kaart en kan met rood de kleedkamer opzoeken. We gaan naar de thee.

We gaan dus een tweede helft in tegen 10 Altena spelers. We horen dat de trainer van Woudrichem de nodige aanwijzingen geeft. Het spel wordt er in het veld niet vriendelijker op. Altena wordt meer onder druk gezet en in de 74e minuut wordt binnen de 16 meter Luca onderuit gehaald. Tim weet wel raad met de strafschop en dus wordt de 1 – 1 op het scorebord zichtbaar. Bij een wilde trap naar voren vanuit de Altena verdediging is het Jorik Zuidweg die, na een misser van de woerkumse verdediger, de bal oppikt en Aljan kansloos laat 1 – 2. Nog geeft men zich niet gewonnen en wordt de aanval gezocht. Een ongelukkig moment en we zien hoe Bory met een hoofdwond het veldmoet verlaten. Wim Holster en Dillis de Vries waren in het veld gekomen. Bij de blessure behandeling werd de wedstrijd 8 minuten stil gelegd. In de allerlaatste minuut werd de bal van links voor het doel gebracht en het was Mike die de bal tegen het netje kopte. 2  -  2.

Direct hierop floot de scheidsrechter einde wedstrijd. De teleurstelling bij Altena was groot en dan wordt de schuld bij een ander gezocht dan de eigen spelers. Dat de trainer na het eindsignaal ook nog twee keer een gele kaart kreeg tekent de teleurstelling.