Sparta’30 – Woudrichem 4 – 2

4281KL
ANDEL
tel. 0183-442043

De competitie in de 3e klasse is weer van start gegaan. Ons team onder leiding van trainer Bert Schouten heeft een behoorlijke verandering ondergaan. Veel spelers die gestopt zijn en dus werd de jongere generatie ingepast. We waren dus best benieuwd hoe er gespeeld zou worden. Als de spelerslijst ons zegt dat er 7 spelers zijn die in de jaren van 2000 en 2004 geboren zijn, geeft dat aan dat we dus best nog toekomst hebben. Vullen we dat aan met de oud gedienden Danny, Tim, Roy, Bory en Aljan dan moet er best iets van te maken vallen. Het zal wel even tijd nodig hebben voordat er een ingespeeld elftal staat maar dat zal de toekomst laten zien.

In Andel gaan we van start en reeds in de 7e minuut is het raak. Danny onderschept de bal op het middenveld en geeft af naar links waar Rick de bal mee naar de achterlijn neemt. De voorzet komt bij de eerste paal terecht waar Bory de bal binnen tikt. 0- 1. Dan zien we hoe er bij Sparta er fysiek meer uitgeperst wordt onder invloed van trainer Burg. Toch wordt er pas in de 40e minuut gelijk gemaakt door Groenenberg die de bal vol op de voet pakt en met een hoge droge knal de bal in het doel ziet verdwijnen. 1 – 1

Zo gaan we de rust in en zijn benieuwd hoe het verder zal gaan. Technisch zijn we zeker de betere maar fysiek de mindere. Na een uur spelen gaan we in een tijdbestek van 5 minuten de boot in. Op de rand van 16 meter krijgt Pijnenburg de bal vol op de wreef en snoei hard komt de bal in het zijnetje tot stilstand.     2 – 1.

Even later is het Lennard van Andel die met een schuiver onze Aljan weet te verschalken en de bal in de rechter hoek ziet binnen vallen. 3 – 1. Nog geeft onze club zich nog niet gewonnen en het is in de 72e minuut dat Rick de bal aangespeeld krijgt en de keeper van Sparta het nakijken geeft. 3 – 2. Dan komt er hoop en dus proberen om te forceren. Resultaat is averechts wanneer Danny met een rode kaart mag vertrekken. In de 90 +4e minuut is het Pijnenburg die de stand naar 4 – 2 tilt, waarna de scheidsrechter, Stef Bogers, de wedstrijd affluit.

Jammer dat de rode kaart valt maar toch zullen we de komende periode ons moeten herpakken. Altena komt zaterdag naar Woudrichem en dus zullen we alles uit de kast moeten halen om de punten binnen boord te houden. Wij blijven jullie steunen vanaf de tribune.