Altena -Woudrichem 1 – 3

4255GR
NIEUWENDIJK NB
tel. 0183-401305

Na het verlies in de thuiswedstrijd tegen Heukelum keken we met spanning uit naar de uitwedstrijd tegen Altena. In de thuiswedstrijd werd het, in de laatste minuut, nog een gelijkspel 2 – 2. Wat konden we verwachten in Nieuwendijk? Het werd een heksenketel daarop het sportpark. Reeds in de 4e minuut mocht Tim op links een hoekschop nemen en we zagen hoe de bal bij de eerste paal binnen kwam en tegen het netje viel. De scheids had echter gezien dat de keeper werd gehinderd en keurde het doelpunt af. Altena kreeg daarmee even vleugels en reeds in de volgende aanval maakte men het wel voor elkaar en werd onze keeper gepasseerd 1 – 0. We kwamen steeds beter in het spel en ook de snelheid van onze voorhoede gaf bij Altena problemen. Bori was bezig als een bezige bij en zat de Altena achterhoede vaak dwars. De snelheid van Dillis bleek een constant gevaar en dus werd de noodrem gebruikt. Na 33  minuten werd Dillis, als door gebroken speler, onderuit gehaald en kreeg Tim kans om de vrije trap te nemen. Dan zien we de trap techniek van onze Tim en hij laat de keeper kansloos 1 – 1. We komen steeds beter in ons spel en als we na 40 minuten zien hoe Rick de bal vanaf rechts precies op de voet van Dillis laat vallen is het raak. Dillis brengt de bal onder controle en drukt hard af. De 1 – 2 verschijnt op het score bord. De honger is nog niet gestild en opnieuw mag Tim een vrije trap nemen. Nu weet de keeper de bal tot hoekschop te verwerken.
We gaan naar de thee en wat er in de kleedkamer is gezegd zal wel altijd een geheim blijven. Maar dat we gemotiveerd waren bleek. Altena werd gecontroleerd en echt gevaarlijk werden ze niet meer. Toen na 55 minuten we een hoekschop mochten nemen kon de keeper de bal nog het veld in stompen. De bal kwam voor de voeten van Dillis terecht en die twijfelde geen moment. Hard en diagonaal werd de bal binnen geschoten en het in grote getale aanwezige Woerkums publiek had voor de derde keer reden tot juichen 1 – 3. Altena probeerde wel om de stand een dragelijker aanzien te geven maar de verdediging van onze mannen, onder leiding van Danny gaven geen reden tot zorg. We trokken de overwinning keurig over de streep en met 3 punten in de knip werd de thuisreis aanvaard waarna er nog een klein pilsje werd gedronken op het bolwerk.

Komende zaterdag komt Dongen op bezoek en hoewel we daar wonnen zal het moeilijk worden om nu weer een gunstig resultaat te halen. Toch gaan we er voor en vanaf de zijlijn zijn we de twaalfde man.