DESK – Woudrichem 2 – 1

Eikendijk 19
5171RG
KAATSHEUVEL

We speelden zaterdag in Kaatsheuvel tegen DESK die van de zondag is verhuist naar de zaterdag. Spelers uit de omgeving zijn vertrokken uit Kaatsheuvel en nu gaat men met eigen jongens verder in de derde klasse op zaterdag. Een hele verandering, waar in het verleden op zondag 5000 toeschouwers op de tribune zaten komen er op zaterdag een honderd tal naar de mannen kijken.

We begonnen goed aan de wedstrijd. Van de voet van Rick spatte de bal op de lat en verdween op links. Drie minuten later was het Bory die uithaalde en via de keeper ging de bal over. Maar dan zie je dat men bij DESK enkele snelle jongens lopen die ook het overzicht bewaren. Na een kwartier spelen komt de bal op de rechter vleugel terecht die keurig voorgeeft. Daar is het de 18 jarige linksachter van Wanrooij die de bal steenhard binnen kopt. 1 - 0 Bijna na een half uur spelen is het opnieuw DESK die via de linker vleugel de aanval zoeken en de voorzet wordt door de 19 jarige Rommens binnen gekopt. 2 – 0. Met nog een minuut of vijf te gaan probeert Sven uit de tweede lijn succes te behalen. De keeper tikt de bal over. We gaan de rust in en erg gerust op een goed resultaat zijn we nog niet.

Het spel is niet het beste onderdeel deze middag en we moeten het hebben van hard werken. Na een kwartier is het nogmaals Sven die uithaalt maar de bal naast ziet gaan. Bij bal verlies is het DESK die het probeert maar ook nu is het de lat die onheil voorkomt. Het spel wordt harder en er wordt  meer op de man gespeeld dan op de bal. Danny gaat meer inschuiven om de druk naar voren te vergroten. Met nog 2 minuten te gaan heeft het succes en we zien hoe de ingevallen Luca de 2 – 1 binnen werkt. We spelen nu alles op de aanval om tot minimaal 1 punt te komen. Helaas vertraagt DESK het spel met opvallend veel blessure gevallen het spel en eindigt de wedstrijd met 2 – 1.