Woudrichem – SVW

11 maart 2017 14:30

Bos, J.

Opstelling

Het is zaterdag 11 maart 2017. Op de dag af werd 85 jaar terug onze club opgericht. Dus was er aanleiding voor een klein feestje. Onze VUT ploeg, de stille kracht achter onze vereniging werd in het zonnetje gezet door de KNVB met de zilveren speld van verdienste. Daarbij mag een lunch niet ontbreken. Zo weten we dat we een club zijn waarbij clubliefde hoog in het vaandel staat.

Daarnaast hadden we natuurlijk de belangrijke wedstrijd van het 1e elftal tegen de nr 3 op de ranglijst SVW. Het zou natuurlijk een geweldig cadeau zijn voor de club als we deze winnend kunnen afsluiten. Het kampioenschap komt dan echt in zicht. De voorsprong op de concurrenten is reeds groot maar je moet de minder gespeelde wedstrijden wel in winst omzetten.

Het werd een schitterende middag waarbij de 350 man langs de lijn volop aan hun trekken kwamen. Nee niet alleen van het spel maar ook van de heerlijke vis die bij Propjevol weer volop verkrijgbaar was. Onder een heerlijk voorjaars zonnetje werd de wedstrijd aangeblazen door een zeer jonge scheidsrechter Bos uit Zwijndrecht. Met zijn 19 jaar beloofd hij wat voor de toekomst. Zijn begeleider was betaald scheidsrechter van Herk.

De wedstrijd was een minuut of 8 oud toen het publiek op de tribune ontplofte. We zagen een dieptepass van Wim Holster terecht komen bij Yoeri Duijzer. Hard haalde hij uit en liet de keeper van SVW kansloos. 1 – 0 Nog maar een paar minuten later gaat Dillis op rechts door en knalt hard over. De mannen uit Gorinchem zijn gewaarschuwd hier staat een gedreven ploeg die volop voor de winst wil gaan. Even wordt er in de achterhoede te moeilijk gedaan maar met kunst en vliegwerk wordt onheil voorkomen. Na een kwartier wordt Dillis op rechts de diepte ingestuurd. Zijn snelheid was voor de back niet bij te benen . Een strakke voorzet volgt en weer is het de spits Yoeri die de trekker overhaalt en de 2 – 0 laat aantekenen. Eigenlijk is de wedstrijd dan al gespeeld. Het verschil in spelstijl wordt meer en meer zichtbaar. Een technisch vaardig SVW waarin de éénheid ontbreekt. Daar tegen over een Woudrichem die goed op elkaar is ingespeeld en elkaar steeds weer weet te vinden. Duidelijk een éénheid waar Leon en Fred trots op kunnen zijn. In de eerste helft nog een aantal kansjes om te scoren maar bovenal viel op toen SVW in de 42e minuut een vrije trap mocht nemen. Als je dan de spits helemaal terug voor je eigen doel ziet en de bal over het doel kopt voordat de SVW er gevaarlijk kan worden besef je dat de wil om de punten in Woudrichem te houden groot is. Na een kwartier in de tweede helft wordt Bory de diepte ingestuurd. Ook nu een strakke voorzet en weer is het Yoeri die hard en droog uithaalt. 3 – 0 Dit was ook de eindstand en onder luid applaus werden de spelers naar de kleedkamer begeleid.

Komende zaterdag de uitwedstrijd bij NOAD in Wijk en Aalburg. Laten we hopen dat er geen gemakzucht in het elftal sluipt. Wij willen als 12e man het kampioenschap met jullie vieren. Dat alles in ons jubileum jaar 2017.