En dat is de 6e winst op rij voor Woudrichem 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse D

8 oktober 2016 14:30

Kriesels, J.W.M.

Klik hier voor foto's van de wedstrijd

Woudrichem - 8 oktober 2016. Op een steeds drukker wordend Bolwerk in Woudrichem werd NOAD ´32 het zesde achtereenvolgende slachtoffer van de Woerkumse dadendrang. De week die gekenmerkt werd door de gemakkelijke beslissing van de KNVB en vele gemeentes door mogelijke problemen voor zich uit te schuiven, werd in Woerkum op echt gras afgesloten met een mooie partij voetbal.

Aanvankelijk zag het er niet naar uit dat Woudrichem zich wederom naar een grote uitslag zou voetballen, want het jeugdige NOAD´32 speelde vanaf het aanvangssignaal van de prima leidende scheidsrechter Kriesels fris en fruitig. De gasten uit Wijk en Aalburg kwamen dreigend uit de startblokken en dat zorgde voor enkele kleine kansen onder leiding van de ervaren voorhoedespeler Remy Schouwenaar.
Langzaam maar zeker kwamen de Woerkummers beter in de wedstrijd en na zo´n 10 minuten spelen zorgden Yoeri Duyzer en Niek Viveen voor het eerste gevaar namens de Vissekoppe. Nadat de scheidsrechter aan een speler van beide clubs de gele kaart had gegeven, nam Woudrichem het initiatief steeds meer over. Zo werd een prachtige cross-pass van Jamy Goemaat door Bori Secrève doorgekopt en door Yoeri Duyzer rakelings overgeschoten.
Even later krijgt Jamy Goemaat de bal aangeschoven van Corné Nijhoff, dribbelt over de as van het veld en poeiert de bal vanaf zo’n 35 meter in de kruising achter de verbaasde keeper Denzil de Wit. Weer 5 minuten later vindt er binnen het strafschopgebied van NOAD ’32 een vloeiende combinatie plaats waarbij de gehele voorhoede betrokken was en eindigde de bal bij Tim Saaman die vervolgens met een schitterende lob de NOAD-keeper verschalkte. Net voor de rust kopte Bori Secrève op aangeven van Tim Saaman de bal in de handen van Denzil de Wit.
De tweede helft begon ook wat rustig, waarbij over en weer wat kleine kansen waren te zien maar echt dreigend was het niet. De Woerkumse achterhoede met onder andere sluitpost Lex Kramers en beide backs Danny van der Matten en Harjo Ruis, hielden mogelijk gevaar nauwlettend in de gaten.
Bori Secrève had weinig geluk bij z’n doelpogingen en zelfs de NOAD-keeper moest met zijn voeten redding brengen. Wel opvallend was dat de Woerkumse aanvallen opgezet door de middenvelders Wim Holster, Danny Schaap en Tim Saaman steeds doordachter en geraffineerde van opzet werden. Een derde goal kon dan ook niet uitblijven en na wat gerommel in het strafschopgebied kwam de bal voor de voeten van Yoeri Duyzer die met een schuiver laag in de hoek de 3-0 op het bord liet zetten. Na een volgende aanval werd de bal keurig door Bori Secrève teruggekopt richting Tim Saaman die de bal even keurig in het doel schoot en daarmee zorgde voor de 4-0 voorsprong. Ten slotte wist Corné Nijhoff nog bijna het doel te treffen, maar met zijn inzet vloog de bal via de paal net naast en zodoende werd de eindstand op 4-0 vastgesteld.
Zo stapten de Woerkummers weer zeer tevreden van het veld en lijkt de nabije toekomst er rooskleurig uit te zien. Het team is in balans en met het scorend vermogen zit het ook wel goed. De competitie is nog maar net van start, maar het getoonde spel zal steeds meer belangstellenden naar sportpark Het Bolwerk doen lokken. Het jonge NOAD ’32 zal deze competitie in positieve zin ongetwijfeld nog van zich laten horen en de broodnodige punten gaan halen.

Zaterdag 15 oktober a.s. staat er voor Woudrichem weer een thuiswedstrijd op het programma. Leerdam Sport´55 komt dan richting Woudrichem om de strijd aan te gaan. Dit belooft een spannende ontmoeting met veel publiek te gaan worden en bij winst zijn de Woerkummers sowieso zeker van de eerste periodetitel. We kijken al uit naar komende zaterdag.