Bekerwedstrijd 3 tegen Helvoirt

Groep 1 L054

14 september 2019 17:00

Onbekend

Nu we weer voor een volgende competitie staan toch ook even aandacht voor de 3 beker wedstrijden die we de afgelopen drie weken hebben gespeeld. Winnen van GRC 14 was reeds een compliment waard en de tweede wedstrijd tegen Rijen bleef op 1 – 1 steken. Zodoende wisten we reeds bij voorbaat dat we aan een gelijkspel tegen Helvoirt voldoende hadden om de tweede ronde te bereiken. Deze laatste wedstrijd tegen zondag 2e klasser Helvoirt gaf alvast een indruk hoe we de competitie ingaan.

Maar dan deze wedstrijd. Vanaf de aftrap direct de diepte gezocht via Corne zonder resultaat. Dan na 9 minuten is het de linksbuiten van Helvoirt, die na knullig balverlies de score opent. 0 – 1. We laten zien dat we kansen weten te creëren. Tim prikt de bal op de lat en enkele minuten later een combinatie tussen Tim en Bory  belandt op de paal. We blijven drukken en tot twee keer toe een vrije trap van Tim zonder resultaat. Als Danny S het na 41 minuten op zijn heupen krijgt en aan een rush over het veld begint wordt hij op grove wijze onderuit gehaald. Het nodige duw en trek werk hetgeen twee gele kaarten tot gevolg heeft. Toch in de laatste minuut van de eerste helft wordt de stand gelijk getrokken. Danny v d Matten geeft de assist en het is Yoeri die de bal hard tegen de touwen kopt, 1 – 1. De tweede helft gaat het zeer snel. Na 4 minuten een vloeiende aanval waarbij de bal opnieuw door Yoeri tegen de touwen wordt gekopt, 2 – 1. In de 51e minuut is het Bory die een leuke aanval keurig afwerkt, 3 – 1. We zijn nu rustig met de 3 – 1 voorsprong en dus is het nu de zaak rustig uitspelen zonder risico te nemen. Als na een uur de stand naar 3 – 2 wordt gebracht sluipt er toch enig onrust in het spel. Trainer wisselt een drietal spelers en met het verse bloed moet de eindstreep gehaald kunnen worden. Dillis gaat alleen in de diepte en wordt door de ass. S terug gevlagd. Met nog 6 minuten te gaan komt Helvoirt nog op 3 – 3 en moeten we nog op gaan passen. Nogmaals enig knoeiwerk in de verdediging geeft Helvoirt zelfs de kans om het potje uit te halen. Met kunst en vliegwerk wordt het doel schoon gehouden. Na het laatste fluitsignaal kunnen we tevreden zijn en gaan met het gelijke spel door naar de volgende ronde.