v.v. Woudrichem verduurzaamt! Wat betekent dit voor jou?

25 oktober 2022 22:15

Het kan je niet ontgaan zijn. De afgelopen jaren is verduurzaming een steeds belangrijker thema aan het worden. Besparen op energie en kosten, slimmer omgaan met de mogelijkheden en bijdragen aan een groenere wereld. Ook als v.v. Woudrichem dragen we hier ons steentje aan bij. Dit is belangrijk voor zowel de toekomst van de club maar ook voor jullie als leden.

Wat gaan we doen om te verduurzamen?

Zonnepanelen We zijn als bestuur bezig met de aanschaf van 119 zonnepanelen. Deze moeten de energiekosten gaan drukken waardoor we besparen en ook efficiënt en zelfvoorzienend worden op het gebied van energie.

Aanpassingen keuken In de planning staat om in de keuken de frituur op gas vervangen door een elektrische frituur. Deze is zuiniger en moderner.

Ledverlichting Ook kijken we naar de mogelijkheden om over te stappen op ledverlichting. Dit om ruimtes zoveel als mogelijk hiermee uit te rusten. Dit is zuiniger en scheelt in de energiekosten.

Wat kan jij bijdragen op dit gebied?

Net als bij alle huishoudens stijgen ook de energiekosten voor ons als club. Ons uitgangspunt blijft echter dat we jullie zo goed als mogelijk willen faciliteren in het voetballen en alles wat daarbij hoort. Dus met douchen na afloop en met een drankje in de kantine. Je kunt bijdragen door op de volgende zaken te letten.

Beperk douchtijd We willen voorkomen dat we jullie moeten vragen helemaal niet meer te douchen op de club. Door na afloop maximaal 3 minuten te douchen kun je zorgen dat alle leden hiervan voorlopig gebruik kunnen blijven maken.

Sluit kleedkamerdeuren  Als je de kleedkamer verlaat, sluit dan altijd de deur. Zeker in de winter draagt dit bij aan het behouden van de warmte. Dit is wel zo prettig voor volgende gebruikers. Ook de deur van de kantine staat weleens open, terwijl binnen wordt gestookt. Sluit deze ook als je de kantine inkomt of verlaat.

Zo dragen we allemaal ons steentje bij en maken we vv Woudrichem duurzaam en toekomstbestendig.