Woerkum 2 officieus kampioen en officieel gepromoveerd

30 juni 2020 21:15

Zoals bekend riep een onwelwillend virus het afgelopen voorjaar een halt toe aan een groot gedeelte van ons dagelijks leven. Ook de voetbalcompetities kwamen tot een abrupt einde en de KNVB besloot de huidige competities als ‘niet gespeeld’ te beschouwen.

Sneu voor o.a. al onze leden maar in het bijzonder voor de spelers van ons 2e elftal die aan een opmerkelijk goed seizoen bezig waren en onbedreigd op de titel leken af te stevenen.

Op het moment dat de competitie werd stilgelegd had ons 2e elftal 13 competitiewedstrijden gespeeld waarvan er 12 in winst werden omgezet en 1x een gelijkspel moest worden toegestaan. Dit alles met de indrukwekkende cijfers 64 doelpunten voor en slechts 8 tegen.Jan_en_Spefhan.jpg

Deze overtuigende  resultaten hebben de vereniging doen besluiten om bij de KNVB het verzoek in te dienen om ons 2e elftal toch te laten promoveren. Blijkbaar heeft ook de KNVB ingezien dat ze, gezien de mate waarin ons 2e elftal boven de andere ploegen in de 3e klasse uit stak, dit verzoek niet konden weigeren. Afgelopen week kwam dan ook het heugelijke bericht dat ons 2e elftal is gepromoveerd en volgend seizoen uitkomt in de 2e klasse.

Een schitterende prestatie van de jongens om, onder de bezielende leiding van Jan van Straten, Frans Weusthof en Stefhan van den Hil, binnen een jaar weer terug te keren naar de 2e klasse.

Vanzelfsprekend werd dit heugelijke feit afgelopen zaterdag, na de training, even gevierd met een klein drankje waarbij het 2e elftal de felicitaties van het bestuur in ontvangst mocht nemen.

2e2.jpg