Via Wilhelmina en Roda Boys naar NOAD'32

2e klasse F

23 maart 2019 14:30

Onbekend

Wat kan het spelletje voetbal ons toch bekoren. We hebben bij Wilhelmina gezien hoe je strijdend met natuur elementen kan verliezen. Daarbij geholpen door een frivole scheidsrechter van den Rest die meer kaarten liet zien dan er overredingen werden gepleegd. Maar mondje dicht is geen verkeerd advies. De straffe wind en regen, zelfs nog hagel en onweer maakten normaal spel onmogelijk. We verloren de wedstrijd met 3 – 2.

Na de kaarten regen van de week hiervoor kwam Roda Boys naar Woudrichem. Je ziet dat er naar het kunstgras wordt uitgeweken. Bij het aanschouwen van het wedstrijd formulier ontdek je dat er vijf basis spelers op het formulier ontbreken. Maar ondanks het gemis van Wilty, Jamy, Corne, Bory en Tim ziet trainer toch kans om er weer een handvol jeugdspelers bij te betrekken. Wat zijn we trots als we na het laatste fluitsignaal met een 1 – 0 overwinning van het veld stappen. Gelet op balbezit,      78 %, had Roda Boys moeten winnen. Maar de vechtlust en enkele geweldige reflexen van Aljan zorgden er voor dat we de overwinning over de streep trokken.

Nu de laatste wedstrijd tegen NOAD. Voor NOAD was het duidelijk, we moeten vandaag winnen omdat de degradatie wel heel dicht bij komt. Het bleek op het veld dat we best even moeite hadden om weer in ons normale doen te komen. Reeds na 4 minuten nam NOAD ons de maat en scoorde      1 – 0 na een pure verdediging foutje Langzaam maar zeker weten we ons te ontworstelen aan de druk van NOAD. Middels een ferme overtreding op Danny krijgen we een vrij trap toegewezen en na 32 minuten is het Tim die de bal zuiver in de rechter boven kruising  deponeert 1 – 1. We zijn vanaf dat moment echt los. Druk naar voren en bij een klein foutje van hun keeper, in de 32e minuut, is het Corne die van dichtbij het net laat bollen en de 1 – 2 is daar. Drie minuten later is het Tim die op de middenlijn wordt aangespeeld. Hij ziet de keeper enkele meters voor de goal staan en drukt vanaf 35 meter af. Gedragen door de wind gaat de bal juist over de keeper heen en zijn we getuige van een schitterend doelpunt 1 – 3. Hierna gaan we op de thee, lees koffie of pilsje af.  We komen onbevangen terug voor de 2e helft. Na een minuut of 12 in de tweede helft pikt Dillis de bal op en gaat een 1 – 2 combinatie aan met Roy. Hij komt daarna vrij voor de keeper en geeft deze het nakijken. 1 – 4. Hierna consolideren en zorgen dat er geen blessures meer komen. Dat NOAD in de 88 e minuut de 2 – 4 laat aantekenen is niet meer dan een formaliteit.

We doen het uitstekend en staan in de sub top van de 2e klasse. De wetenschap dat we in staat zijn om de jeugd een kans te geven geeft hoop naar de toekomst. Komende week staan we nog niet ingepland maar voor 6 april moeten we uit naar Vianen om Brederodes te bestrijden. Geen eenvoudige opgave maar we kijken er naar uit.