Woudrichem 1 - Zwaluwe 1

2e klasse F

16 februari 2019 14:30

Onbekend

Na de nederlaag tegen EBOH waarbij we de kansen onbenut hebben gelaten, nu de thuiswedstrijd tegen Zwaluwe. In de uitwedstrijd wisten we met 3 punten naar huis terug te keren middels een 0 – 1 overwinning. Nu maar hopen dat we de kansen wel in doelpunten weten om te zetten. Met de zon in de nek langs het veld staan is iedere week weer een beleving. Gezelligheid met de groep op de tribune. Aanmoedigen als het nodig is en bij blessure behandeling een mop vertellen. Op deze manier is het iedere zaterdag een klein feestje. We doen er nog een bakje kibbeling bij van Aart en de middag kan niet meer kapot.

We gaan er deze middag toch maar even voor zitten. Voordat de wedstrijd begint houden we eerst een minuut stilte in verband met het overlijden van ons oud lid Toon van der Wiel. Toon speelde in het eerste elftal en bleef lang de voetbal schoenen dragen in verschillende elftallen. Dat hij ruste in vrede.

Zwaluwe heeft kennelijk plannen gelet op de eerste minuten van de wedstrijd. Reeds in de derde minuut moet Aljan gestrekt naar de hoek bij een inzet uit de tweede lijn. Vervolgens zien we dat we speltechnisch de betere zijn maar de counter blijft gevaarlijk. Als Dillis in de 44e minuut de lat test op zijn sterkte is het in de laatste minuut van de eerste helft toch raak. Bij een aanval over rechts komt de bal voor het doel en weet Roy de bal keurig binnen te tikken.

Hierop fluit de scheidsrechter voor de thee en kunnen de mannen nog even aangesproken worden over hoe het verder moet. Het blijft lang onzeker hoe de wedstrijd zal aflopen. Echte uitgespeelde kansen hebben we niet weggegeven maar ook onze kansen bleven teveel steken. Het was Danny Schaap die het met nog een kwartier te spelen op zijn heupen kreeg en vanaf eigen helft de bal oppikt en de hele verdediging van Zwaluwe te slim af was. Hard en droog klapte de bal via de korte hoek tegen het net. In de allerlaatste minuut kreeg Corne nog een pracht kans voor open doel maar iets te gehaast zag hij de bal een verkeerde route nemen.

Zaterdag gaan we naar Zaltbommel. Een moeilijke opgave, maar we zijn in staat om iedereen verbaast te laten staan. Wij als 12e man wensen jullie het geluk toe.