Zwaluwe 1 - Woudrichem 1

2e klasse F

29 september 2018 14:30

Opstelling Woudrichem 1

Onze tweede wedstrijd is uit in Lage Zwaluwe. Voor de beker wisten we vorig seizoen nog met 2 – 1 te winnen maar dat is geen garantie voor deze competitie. Gevoelsmatig zie je de opstelling en dan zie je dat er een deugdelijke opstelling staat. Het 1e kwartier gaat het spel over en weer. Duidelijk elkaar aftasten en kijken waar liggen de zwakke plekken of waar liggen onze sterke momenten. Na een kwartier spelen komt Bory van rechts en schiet voorlangs. Wilty trekt in de 20e minuut aan de noodrem en krijgt Zwaluwe een vrije trap die langs het doel verdwijnt. Dan in de 27e minuut gaat Dillis op snelheid langs de verdediging maar gekomen op de 16 meter vergeet hij op doel te schieten.Hierop krijgt Zwaluwe weer een kans en er ontstaat enige onrust in het spel van onze mannen. Bory schiet nogmaals voor de goal langs. Ook een vrije trap van Tim wordt door de keeper gepakt. Toch valt het doelpunt van Woudrichem nog voor het rust signaal. Op rechts krijgt Jamy de Bal en stuurt middels een diepte pass, Dillis de ruimte in. Middels een stift wordt de keeper verrast en zo staat de 0-1 op het scorebord. Als Bory in de laatste minuut van de 1e helft een afvallende bal voor de voeten krijgt denkt en verwacht iedereen dat de 0 – 2 geboren is. Schrik als blijkt dat deze unieke kans verloren gaat.

De tweede helft is amper van start of Danny Schaap krijgt de bal op rechts aangespeeld. Hij zwenkt met de bal naar binnen en met links krult hij de bal naar de verste kruising. Met een uiterste inspanning weet de keeper de bal nog tot hoekschop te verwerken. Tot twee keer toe wordt Zwaluwe gevaarlijk maar tot opluchting gaat de bal naast en de laatste keer voor open doel over. In de 62e minuut probeert Yoeri middels een harde schuiver de keeper te verschalken maar ziet het schot voorlangs gaan. De laatste 15 minuten wordt het echt spannend. Zwaluwe maakt druk naar voren en bij onze mannen is het pompen of verzuipen. Ballen als raketten over de zijlijn of naar niemandsland. We houden stand en dus gaan de drie punten mee naar Woerkum. Voor ons was Harjo Ruis de man van de wedstrijd.

Zaterdag komt Altena naar Woudrichem. Na een verliesbeurt wist men nu met 2 – 4 te winnen in Tricht. Zal dus weer een moeilijke opdracht worden.