Pelikaan – Woudrichem

Pelikaan 1

13 oktober 2018 15:00

Opstelling Woudrichem 1

De vierde wedstrijd bracht ons naar sportpark Bakestein in Zwijndrecht. Het bleek vorig seizoen reeds een geduchte tegenstander. Het begin van de wedstrijd was veel belovend. We gaven druk naar voren en Pelikaan moest terug. Dan in de 12e minuut blijkt hoe slim Pelikaan ons liet komen. Vanaf de rechterzijde draait een speler zich tussen drie man uit en geeft voor op de spits Ruben de Raad. Geen enkele vorm van twijfel maar hard de bal tegen de touwen en brengt Pelikaan op 1 – o. We geven ons niet gewonnen en dus weer druk naar voren. Zelfs onze beide middenvelders Tim en Jami geven gas hetgeen ruimte op het middenveld geeft voor onze tegenstander. Dillis gaat met een aantal leuke aktie’s langs drie man maar zijn bal gaat via verdediger over de achterlijn. Dan na 36 minuten lijkt onze inzet beloond te worden als Dillis met een stiftbal de keeper weet te verrassen. Als een verdediger er nog een voet achter de bal weten te krijgen vraagt ieder zich af of dit voor of achter de doellijn was. De Scheidsrechter geeft niet aan en laat doorspelen. Op slag van rust geeft Tim een indraaiende bal waar Corne zijn hoofd onder zet. Gaat naast. Als laatste wapenfeit is het Pelikaan die een steekpass geeft en de nr 7 kan vrij uithalen maar schiet voorlangs.

De tweede helft weer een aanvallend Woudrichem en een tegenstander die ons rustig laat komen. Reeds na een minuut of vier krijgt Pelikaan weer een kans uit de counter maar men schiet over. Steeds weer druk naar voren en we zien tot twee keer toe hoe er hands gemaakt wordt door Pelikaan binnen de lijnen van het strafschopgebied. Of de scheids geen goede waarneming had of het geen opzettelijk hands vond weten we niet maar een fluitsignaal bleef achterwege. Wilty probeert vanuit de tweede lijn nog iets te forceren maar ook dat mocht niet baten. Als in de 96e minuut er duidelijk hands wordt gemaakt en ieder wacht op de strafschop laat de scheids weer doorspelen en middels de counter gaat Pelikaan er vandoor via rechts. De voorzet wordt door de nr 11, invaller Nick de Vey, tegen de rouwen gewerkt en zet de stand op 2 – 0.

Over het geheel niet onze beste wedstrijd en dus komende zaterdag thuis wacht Wilhelmina 26. Misschien houden we het middenveld iets meer onder controle. We gaan het komende week weer meemaken.