Altena 1 - Woudrichem 1

18 mei 2019 14:30

J. (Anco) Westdorp

Onbekend

De één na laatste wedstrijd van dit seizoen gaan we met een goed gevoel op weg naar de Nieuwendijk. Thuis hadden we met 1 – 0 gewonnen en duidelijk de boven liggende partij. Na enkele wedstrijden met een gelijk spel zou een overwinning toch wel leuk zijn. Daarbij de kans op een extra toetje van de nakompetitie. Het werd een wedstrijd met twee gezichten. In de eerste helft werd er gejaagd op iedere bal bij bal verlies. De verdedigers van Altena wisten zich geen raad met de agressieve speel wijze. Het zorgde er voor dat we in de 5e minuut reeds een vrije trap kregen die door Tim juist naast werd geschoten. Dillis kreeg na een kwartier spelen een vrije schietkans maar zag de bal in de handen van de keeper terecht komen. Na een klein half uur spelen is het Tim die de bal vol op de pantoffel neemt en de keeper heeft het nakijken. 0 – 1. Met nog een minuut of negen te gaan in de eerste helft krijgt Tim opnieuw de kans om met een vrije trap de doel onder vuur te nemen. Ook nu gaat de bal juist naast. Op slag van rust krijgt Dillis de bal van rechts aangespeeld en ziet zijn schot op doel juist voorlangs gaan. Als het vizier in de tweede helft iets beter afgesteld wordt moeten we in staat zijn er nog enkele doelpunten bij te maken.

Als we aan de tweede helft beginnen is het direct Altena die druk naar voren zet. Een voorzet van rechts gaat rakelings voor het doel langs. Je ziet dat Altena beter gaat combineren en daarbij in de achterhoede de bal sneller laat rond circuleren. Het afjagen zoals in de eerste helft wordt langzaam maar zeker minder en we laten Altena komen. Mogelijk dat hierdoor meer ruimte ontstaat en onze snelle voorhoede daar gebruik van kan maken. Na twintig minuten zien we Tim een bal in de diepte op Dillis spelen. Het ontbreekt aan kracht om de bal de juiste vaart mee te geven. In de 70e minuut is het de vrij staande Brian de Graaf die op links de bal in enen op de slof pakt, na een aanval van de rechterkant,  en de bal hard in het doel schiet. 1 – 1. Met nog een minuut of tien te gaan wordt de wedstrijd beslist. Het is Tristan van Noorloos die vanaf 25 meter op doel schiet en tot verbazing van allen de balk precies langs de paal in het doel ziet verdwijnen. 2 – 1. We zetten nog wel aan maar Altena blijft geroutineerd op de been om de voorsprong veilig te stellen.

Komende zaterdag mogen we Pelikaan thuis ontmoeten. Het is één van de betere spelende clubs in deze afdeling. Toch zijn we niet kansloos tegen deze ploeg, zeker niet als we terug denken aan de wedstrijd uit waar we op een rot manier de punten achter moesten laten. Dit vraagt om rehabilitatie.