Drechtstreek 1 - Woudrichem 1

2e klasse F - Zuid 1

28 oktober 2017 14:30

Onbekend

Beide clubs promoveerden naar de 2e klasse na het behalen van het kampioenschap in de derde klasse. Het was de nieuwsgierigheid die ons bezig hield toen we naar Papendrecht vertrokken. Zover we wisten hadden we in competitie verband nog nooit eerder tegen Drechtstreek gespeeld. Gelet op de snelle tegen doelpunten van de afgelopen weken was er de verwachting dat de trainer in zou grijpen. Dat bleek ook zo te zijn. De spits ,Yoeri Duizer, opgeofferd voor een extra middenvelder zodat het systeem dus een 4–4–2 werd. In deze wedstrijd pakte dat goed uit. Ook in de verdediging werd er een wissel ingevoerd door Danny v/d Matten te wisselen voor Harjo Ruis. Gelet op het verloop van het spel in de voorbije weken ook een begrijpelijke wissel.

Al snel zoeken onze spitsen de aanval en een strakke bal in de 9e minuut van Dillis wortd door Bori nog naast gekopt. Dat het toch oppassen was met Drechtstreek bleek al enkele minuten later toen de spits nr. 9 slingerend vanaf recht door kon gaan en de bal voor het doel naast zag gaan. Toch werd het 1 – 0 door een foutieve inschatting van de buitenspelval. De spits van Drechtstreek liep enkele meters in buitenspel positie. De aanstormende rechter vleugel liep niet buitenspel en kon ongehinderd doorgaan en de 1 – 0 op het score bord laten aantekenen. Tien minuten later werd de zaak weer gelijk getrokken toen Tim van rechts een hoekschop mocht nemen en Bori steenhard de 1 - 1binnen kopte. Met nog een minuut of vijf te gaan in de eerste helft, is het Tim die door een dieptepass op rechts door kan gaan. Zijn schot beland op de verste paal en kaatst terug het veld in. Bori is zeer attent en werkt de bal vervolgens binnen.

In de 2e helft laten we duidelijk zien dat we de betere ploeg zijn deze middag. Reeds in de eerste minuten geeft Dillis voor en Tim knalt over. Drechtstreek linksbuiten gaat aan de haal en schiet hard in het zijnet. Als Bori de bal de diepte instuurt is het Dillis die via de keeper de bal naast ziet gaan. Het is vervolgens Wilty die enkele kansen krijgt om de score op te voeren. Een schot naast het doel en een kopbal juist voorlangs. Maar dan is het de keeper van Drechtstreek die een foutje maakt en de bal zo in de voeten van Dillis speelt. Dat moet afgestraft worden maar helaas gaat de bal naast. Als Danny Schaap in de slotminuten de bal vol op, 23 meter van het doel, de pantoffel krijgt is het de keeper van Drechtstreek te machtig en staat de 1 – 3 op het scorebord. Een terechte overwinning.

Komende week een andere middenmoter Brederodes. Ook van deze club weten we weinig. We vertrouwen er op dat de trainer en leider voldoende info hebben om deze tegenstander op de juiste wijze te bestrijden. We gaan het weer meemaken.