Geen beste wedstrijd maar wel drie punten

Haaften 1

...
Tim Saaman (vrije trap)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse D

6 mei 2017 14:30

Lam, H.C. 't

Opstelling Woudrichem 1

De één na laatste wedstrijd van dit seizoen is uit tegen Haaften. We weten dat het een stugge ploeg is en dat ze in staat waren om Sleeuwijk met lege handen weg te sturen.  Op het wedstrijd formulier kijkend zie je dat er een 18 jarige jonge man, Sam van Giessen, op het doel staat in plaats van de vakantie vierende Lex. Ook de laatste man Jamy Goemaat is afwezig in verband met een schorsing. Wilty Schaap neemt zijn positie in. Bij het betreden van het veld hebben de spelers van Haaften een erehaag gemaakt voor de kampioenen en daarbij werd weer een boeket bloemen aangereikt. Vanaf de zijlijn hoor je iemand gekscherend aan de voorzitter vragen, of hij nog wel plaats heeft voor nog meer bloemen. Dat blijkt geen problemen op te leveren.

De wedstrijd onder leiding van Scheidsrechter ’t Lam, wordt niet onze beste wedstrijd. Stug en soms hard verdedigd Haaften het doel. Toch ontstaan er voldoende kansen om de score te openen. Is het in eerste aanleg Haaften die gevaarlijk wordt in de 16e minuut. De linksbuiten komt voor open doel en weet alleen Sam nog tegenover zich. Goed uitkomend en met een uitgestrekte voet voorkomt onze keeper onheil. Daarna gaan we toch proberen om de score te openen. Met kansen voor Dillis en Bori proberen we de druk naar voren meer inhoud te geven. Beide kansen gaan naast of over. Na een half uur geeft Bori de bal voor en speelt Wim aan. Ook zijn schot op doel mist de juiste richting. Kort hierop een vrije trap van Haaften waarbij de linksbuiten met zijn linker voet er een indraaiende bal van maakt. Sam staat op de juiste plaats en tikt de bal over. Daarna gaat Dillis nogmaals op pad en vanaf rechts probeert hij de keeper te verrassen. Zijn schot gaat ook voorlangs. Kort voor het rust signaal een vrije trap van Tim en Corné kopt de bal naast. Het is allemaal net niet tot nu toe en dus hoor je de 12e man uitspreken dat het één van de slechtste wedstrijden is van onze vissekoppe. Rust en dus kijken we uit naar het tweede gedeelte.

We beginnen met een harde schuiver van Danny Schaap dat juist naast het doel verdwijnt. Bij Haaften ruiken de spelers bloed en er wordt stevig ingezet. Jammer dat onze leidsman zoveel toelaat en blessures kunnen niet uit blijven. Dillis zet voor en Tim jaagt de bal over het doel. Als Haaften aanvalt is het onze keeper Sam die volledig gestrekt naar de linker hoek moet om redding te brengen. Met nog twee minuten op de klok probeert Dillis het en gaat alleen op de keeper af. Ook nu mislukt het en dus zullen we wel met een brilstand eindigen. Althans dat is de verwachting. Maar dan in de 90e +5e minuut is het een vrije trap recht voor het doel van Haaften. De man met de fluwelen voet legt de bal goed neer en neemt de tijd. Met een geweldige krul verdwijnt de bal in de rechter kruising en laat alles wat Woerkummer is juichen. Een zeer slechte wedstrijd en toch met drie punten in de knip terug naar huis. Het geluk van een kampioensploeg zullen we maar zeggen.

Komende zaterdag de wedstrijd tegen Sleeuwijk. Als je de verhalen mag geloven zou het woerkum, 5 tegen sleeuwijk 8 gaan worden. Laten we ons vooral niet gek maken en er voor zorgen dat we er staan. De 0 – 2 nederlaag in Sleeuwijk zijn we nog niet vergeten en vraagt om revanche. We gaan er vanuit dat de KNVB een leidsman laat komen die deze derby tot een goed einde kan brengen.