Woudrichem veegt Sparta '30 van het veld

22 april 2017 15:00

Priest, J.

Opstelling Woudrichem 1

We zijn twee weken voorbij het kampioenschap en de wedstrijd tegen Sparta '30 in Andel staat voor de deur. Thuis was het geen probleem en we gingen met 5 – 0 van het veld. Uit in Andel is het meestal vechten voor een goed resultaat. Hoe anders was het vandaag. De gretigheid die de mannen vanaf het eerste moment lieten zien was tekenend. Er moest gewonnen worden en daarbij alles doen om de nul achterin vast te houden. Het landelijk meest gunstige aantal doelpunten tegen is in onze hand. Degene die daarna het minste tegen doelpunten heeft er 8 moeten incasseren. We hebben dus een klein beetje speling maar met slechts vijf tegen klinkt toch heel erg leuk.

Vanaf het eerste moment op het veld zie je direct dat de druk naar voren is en reeds in de 9e minuut wordt het beloond. Dillis wordt op rechts in de diepte aangespeeld en zijn verwoestende uithaal in de uiterste verste hoek achter de tweede paal is voor de keeper onbereikbaar. 0 – 1. Na een kwartier geeft Tim een voorzet en Wim kopt hardt in. De keeper is reeds verslagen maar een speler weet op de doellijn nog een doelpunt te voorkomen. Iets later zien we een indirecte vrije trap voor het Sparta doel. Het lijkt ingestudeerd als Jamy de bal even raakt en Tim de bal over het doel ziet verdwijnen. Hierna een hoekschop van links en de indraaiende bal wordt door Dillis tegen de touwen gewerkt. 0 – 2. Enkele minuten later probeert Jemie nogmaals uit de tweede lijn en ziet dat de keeper de bal tot hoekschop verwerkt. De drang naar scoren blijft en het is Bori die de 0 – 3 laat aantekenen nadat Dillis had voorgezet. Met nog twee minuten te gaan in de eerste helft zien we één van de mooiste doelpunten van dit seizoen. Op 25 meter van het doel wordt Bori aangespeeld. Draait zich vrij naar het doel en pakt de bal vol op de wreef. Als een granaat suist de bal in de verste rechter bovenhoek tegen het net en dus de 0 – 4 is daar. Hierna is het tijd voor de thee en we zijn benieuwd of de gretigheid blijft. Sparta begint de tweede helft iets feller en probeert de verdediging van Woudrichem onder druk te krijgen. Er volgen enkele kansjes maar Lex en zijn mannen weten erger te voorkomen. Dan na een kwartier is het Dillis die een actie maakt op rechts en de bal voor wil geven op Bori. De bal gaat knullig via een speler en de keeper van Sparta '30 over de doellijn, 0 - 5. De scheidsrechter wijst reeds naar de middenstip. Tim probeert het even later van afstand en ziet de bal via de handen van de keeper over gaan. Daarna zien we hoe Wim een bal krijgt na een afgeslagen aanval. Zijn schot op doel is eveneens een prooi voor de keeper en wordt over het doel weggewerkt. Met nog een kwartier te gaan wordt Bori door Wim in de 16 aangespeeld. Bori draait om zijn as en werkt de 0 – 6 binnen. In de laatste minuten een diepe bal van Jamy, Wim legt de bal dood op randje 16 en het is de spits Yoeri die de 0 – 7 als eindstand op het scorebord brengt.

We zijn weer een wedstrijd verder en de score krijgt een steeds gunstiger beeld. De vijf doelpunten tegen is gebleven en met nog enkele wedstrijden te gaan moet het mogelijk zijn dat we dit jubileumjaar in de geschiedenis boeken gaan bijschrijven.