NOAD'32 1 - Woudrichem 1

18 maart 2017 15:00

Cakir, B.

Opstelling Woudrichem 1

Het is in Wijk en Aalburg altijd een moeilijke wedstrijd. Altijd bereid om tot het uiterste te gaan waarbij inzet en kracht geduchte wapens zijn. Met verre halen naar het front proberen om de mannen daar aan het werk te krijgen. In Wijk hoopten ze op een ouderwets potje Noad – Woudrichem. Wat dat betekend weten we want men wil de punten kost wat kost in Wijk houden.

Men gaat van start met de drang naar voren hetgeen in de 2e minuut reeds een directe vrije trap oplevert voor Noad. De muur stond goed en bal gaat via de muur naar de zijkant zonder dat er gevaar ontstaat. Kort hierna krijgt Dillis de bal en gaat op snelheid over rechts langs zijn man. Hard uithalen maar de bal gaat naast. Na een kwartier mag Noad ingooien en het is Ruben Bouman die de bal over het doel lift van Lex. We zien dan een aanval waarbij de bal in de 16 meter gebied gespeeld wordt. Iedereen ziet dat de bal met de hand gespeeld wordt en dus moeten we de strafschop mee krijgen. Even dachten we dat de scheids naar de stip wijst en vervolgens zich kennelijk bedenkt en een vrije trap volgt voor Noad. Scheidsrechter Cakir heeft buitenspel geconstateerd terwijl er een speler van Noad op de doellijn ligt. Nadat de commotie voorbij is komt Danny Schaap op het middenveld in balbezit. Zijn pass naar Yoeri op links is goed geplaatst. Yoeri geeft de bal mee aan Bori die de verdediger van Noad tot twee keer toe ontwijkt en vervolgens diagonaal de bal tegen de touwen jaagt. 0 – 1. In de laatste minuut van de eerste helft het bekende foutje in de verdediging waarbij Lex de bal ongelukkig krijgt terug gespeeld en vervolgens tegen een aanvaller van Noad schiet. Met kunst en vliegwerk wordt onheil voorkomen.

Nadat de thee is weggespoeld komt men opnieuw op het strijdtoneel. Yoeri gaat goed door met de bal aan de voet en wordt op de rand van het 16 meter gebied ten val gebracht. Cakir ziet het van enige afstand aan en beoordeeld het als een schwalbe en geeft Yoeri de gele kaart. Het spel wordt harder en de mannen van Noad proberen alles om minimaal één punt in Wijk te houden. We zien vervolgens veel blessure behandelingen en Peter Ippel moet veel behandelingen uitvoeren. Als dieptepunt zien we hoe invaller Mark Bouwmeester van Noad, Bori van achteren voluit op de achillespees onderuit schopt en met de rode kaart het veld moet verlaten. Als dan in de 90 + 5e minuut Tim Saaman wordt aangespeeld en de laatste man en de keeper uitspeelt om zo de 0 – 2 op het scorebord te zetten is alles wat als 12e man is mee gegaan in de wolken. Weer de nul gehouden en nog steeds de beste amateur ploeg van Nederland wat betreft de minste gepasseerde verdediging.

Komende zaterdag mogen we Unitas ontvangen. Terug denkend aan de wedstrijd in Gorinchem was het geen eenvoudige klus. Voeg daarbij dat Unitas bezig is met een inhaalslag en zelfs in staat was om Capelle met 2 – 1 naar huis te sturen. Dus de 12e man zal zaterdag alle zeilen bijzetten om onze jongens naar de overwinning te brullen.