NEO'25 1 - Woudrichem 1

18 februari 2017 14:30

Honk, A.L. van

Opstelling Woudrichem 1

De wedstrijd was in de eerste helft reeds beslist. Een overdonderende start zorgde er voor dat Danny Schaap reeds in de 6e minuut de woerkumse aanhang deed juichen. Een uithaal van buiten de 16 meter, volop de wreef, werd met de snelheid van een kanon kogel in de kruising tegen de touwen geschoten. 0 – 1 Het tempo werd hoog gehouden en NEO'25 werd aan alle kanten voorbij gelopen. Druk naar voren en dan zie je hoe binnen de 16 een overtreding wordt gemaakt door de Neo verdediging. Scheidsrechter Honk staat er goed voor en oordeelt direct door naar de stip te wijzen. Het is opnieuw Danny Schaap die achter de bal gaat staan en ook nu laat hij de keeper kansloos. 0 – 2. Je ziet vervolgens hoe het tempo omlaag gaat en er worden slordigheden, gemakzucht, zichtbaar. Het rondspelen in de achterhoede moet wel goed en strak uitgevoerd worden. We zagen dan in de 34e minuut dat een slecht verwerkte bal werd onderschept door de Neo voorhoede die over links voor de keeper kwamen. Tot opluchting ging de bal via de paal weer het veld in en kwamen we goed weg. We krijgen direct hierop de opleving als de aanval wordt opgezet en al koppend komt de bal via de paal weer het veld in. Dan is het Yoeri Duyzer die doorgelopen was en de bal binnen tikt 0 – 3. Met deze stand gaan we rusten en mogelijk dat de thee voor een nieuwe impuls gaat zorgen.

Als de tweede helft begint zien we hoe de spelers van Neo proberen om een doelpunt te forceren. Veel kracht en inzet laat men zien. Als echte kansen uitblijven en onze keeper laat zien dat hij de wedstrijd goed mee beleefd door tijdig uitkomen, zakt het spelpeil naar een rustig uitspelen. Voor ons was de tweede helft niet wat we verwacht hadden maar ook nu moet je tevreden zijn. Drie doelpunten maken en dan zelf de deur achterin dicht houden levert gewoon drie punten op. Ook een slechte wedstrijd spelen en de punten mee naar Woudrichem nemen kan belangrijk zijn. We zijn weer een stap verder naar het doel dat ons voor ogen staat. Nu twee weken vrijaf en dan de wedstrijd thuis in Woudrichem tegen SVW. Dat zal een belangrijke duel zijn voor het vervolg. Wij als publiek zullen er zijn en laten merken dat we jullie steunen.