Woudrichem zonder puntverlies naar 1e periodetitel !

Leerdam Sp.'55 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse D

15 oktober 2016 14:30

Jong, J.A. de

Opstelling

Woudrichem - 15 oktober 2016. De stedelijke ontmoeting tussen de gasten uit glasstad Leerdam en de gastheren uit vestingstad Woudrichem eindigde uiteindelijk in een 2-0 overwinning voor de thuisploeg. Met deze winst werd eveneens het 1e periodekampioenschap binnengesleept.

De overwinning van de Vissekoppe kwam niet gemakkelijk tot stand, maar was zeker verdiend te noemen. De wedstrijd leek voor Woudrichem aanvankelijk op een kopie te worden van de strijd die een week eerder tegen NOAD ’32 werd gestreden. Ook de gasten uit Leerdam openden sterk en kozen met goed combinatievoetbal al snel de aanval. Via de flanken zette men de druk op de Woudrichemse verdediging en zelfs aanvallende middenvelder Tim Saaman moest de bal een keertje van de lijn afhalen om zodoende een achterstand te voorkomen.
Na een kwartier spelen kwamen de Woerkummers iets beter in de wedstrijd en waren er diverse afstandsschoten op de Leerdamse keeper te constateren van achtereenvolgens Danny Schaap, Yoeri Duyzer, Wim Holster en Jamy Goemaat. Bori Secrève was bijna nog de gevierde man in de eerste helft, maar zijn schot kwam via de paal weer het veld in en zodoende werd de eerste helft afgesloten met de brilstand 0-0.

Bij aanvang van de tweede helft gebeurde eigenlijk hetzelfde als in het begin van de wedstrijd. Leerdam Sport ’55 ging namelijk direct in de aanval en zorgde wel voor wat dreiging, maar echt gevaarlijk werd het niet, omdat de Woerkumse achterhoede controle bleef houden op een mogelijke dreiging.
Na zo’n kwartiertje gespeeld te hebben in de tweede helft werd Woudrichem weer dreigender. Zo werd Nick Viveen in de diepte gestuurd en zijn kanonkogel spatte uiteen op de doellat. Een vrije trap van Tim Saaman werd op doel gekopt, maar de Leerdamse keeper kon ternauwernood nog redding brengen. De daaropvolgende cornerbal leidde tot het van de doellijn trappen van de bal door een verdediger van Leerdam Sport ’55. De Woerkumse druk werd verder opgevoerd en bij een vrije trap van Tim Saaman kon de keeper met een uiterste reflex de bal uit de hoek tikken. Even later werd de bal weer in het strafschopgebied geschoten en raakte daarbij de hand van een Leerdamse speler, waardoor de bal op de stip werd gedirigeerd. Danny Schaap voltrok genadeloos het vonnis en zette de Woerkummers daarmee op een 1-0 voorsprong.
Zo’n kwartier voor tijd werden de moegestreden Nick Viveen en Bori Secrève afgelost door twee verse krachten te weten Dillis de Vries en Roy van Sonsbeek. Beide spelers zorgden nog voor een even identieke als sensationele actie. Was het in eerste instantie de Leerdamse keeper die met een uiterste krachtsinspanning nog net redding kon brengen na een mooie lob van Dillis de Vries, een minuut later moest de doelman machteloos toekijken toen Roy van Sonsbeek hem met een prachtige lob verschalkte en daarmee de wedstrijd in Woudrichems voordeel besliste.
Na het laatste fluitsignaal van de overigens prima leidende scheidsrechter S. de Jong kon het bescheiden feestje in Woudrichem beginnen en werden de bloemen met veel plezier in ontvangst genomen door de Woerkumse spelers. Hiermee is het eerste succes van het seizoen binnengehaald en gaan we de verrichtingen van het elftal de komende tijd verder nauwlettend volgen. De resultaten tot nu toe met zeven achtereenvolgende overwinningen in de competitie, zijn zeer indrukwekkend en zal het goede gevoel voorlopig nog wel in stand doen houden.

Zaterdag 22 oktober a.s. ligt de competitie van onder andere Zuid 3D voor één week stil, maar staat er een inhaal- en bekerprogramma op het programma. Voor Woudrichem houdt dat concreet in dat buurman en het momenteel in de 1e klas spelende GRC ’14 naar Het Bolwerk komt voor het spelen van de 2e bekerronde. Een reden temeer om volgende week een kijkje te nemen in Woerkum alwaar het ongetwijfeld weer erg druk zal worden.