Woudrichem – Schelluinen 4 -1

Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Het is alweer zaterdag en we hebben deze week afscheid genomen van onze trainer Gerrie Schaap. De opvolger moet nog bekend worden maar we zagen langs de lijn Bert Schouten de aanwijzingen geven naar de spelers. Hij zou bereid zijn om het seizoen als trainer op zich te nemen. We gaan als 12e man op de tribune meemaken of we dit seizoen in staat zijn om de thuis wedstrijd voor het eerst positief af kunnen sluiten.

Het begin van deze wedstrijd is overdonderend. Reeds na 6 minuten breekt het gejuich los.

Vanuit het midden een steekpass op Mike die op snelheid naar de achterlijn gaat en dan hard voor geeft. Vanaf links doe Rick goed mee en werkt de bal keurig binnen. 1 – 0 We zien hoe Bert de aanwijzingen het veld in stuurt en zo een ieder in zijn eigen zone laat spelen. We zijn duidelijk de bovenliggende partij in deze en na een klein kwartier geeft Rick de bal voor het doel maar Yoeri mist. Het blijkt uitstel want na een half uur spelen is het Mike die de bal voor het doel brengt en is het Yoeri die nu wel de afwerking verzorgt. 2 – 0 Met deze stand gaan we de rust in.

Met nog een half uur te spelen zien we dat Bori en Dilles in het veld komen voor Rick en Yoeri. Nog maar drie minuten binnen de lijnen of de invallers hebben elkaar gevonden. De assist van Dilles, die op snelheid van rechts kwam, komt voor de voeten van Bori terecht. Die kapt zijn tegenstander voor het doel uit en drukt resoluut af. 3 – 0  Kennelijk heeft men de smaak te pakken want nauwelijks een minuut later is het alweer raak. Een scrimmage voor het doel van Schelluinen en de bal ligt even stil. Tim is er als de kippen bij en werkt het buitenkansje keurig af. 4 – 0. Vervolgens zien we nog een bal in het zijnet verdwijnen en weet Aljan een door gebroken speler van scoren af te houden. Met nog een minuut of 5 op de klok te gaan is het voor de statistiek dat  Schelluinen nog een doelpunt weet te maken. 4 – 1

We hebben de eerste thuis overwinning te pakken en dat geeft hoop voor de toekomst. Volgende week naar Tricht waar we nog iets goed te maken hebben na de 2-4. De drie doelpunten van Tim van Dijken liggen nog vers in het geheugen en dus zullen we op onze tellen moeten passen.