Woudrichem – Roda Boys 3 – 1

Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Na de vorige thuis wedstrijd waar we voor het eerst verwend werden met drie punten en een klinkende 4 – 1 overwinning op Schelluinen kregen we nu Roda boys uit Aalst op bezoek. We waren de 5 – 0 overwinning van Roda Boys in Aalst nog niet vergeten. Voor aanvang van de wedstrijd werden we er opnieuw bij betrokken hoe erg de aardbeving in Turkije was geweest. Scheidsrechter Cekir, die de wedstrijd floot, liet een minuut stilte in acht nemen voor al die mensen die daarbij het leven lieten. Dat het indruk maakte bleek uit de stilte die in acht werd genomen. Je kon een speld horen vallen op de tribune.

Maar dan beginnen we toch aan de wedstrijd. De belangen zijn groot voor beide teams. Daar waar Roda in de top mee wil doen is het voor Woudrichem zaak of men zich weet te handhaven in de 2e klasse. Roda Boys liet er geen gras over groeien en de druk naar voren was groot. Met de lange bal naar voren werd getracht om de counter te gebruiken. Langzaam maar zeker kwamen we onder de druk uit en we kregen ook kansen. Na ruim een half uur spelen werd de bal naar rechts gespeeld en kon Damian de bal hard voor de het doel krijgen waar Bori bij de 2e paal kon binnen werken. 1 – 0 Roda kreeg haast en we kregen in deze periode 8 hoekschoppen te verwerken maar Aljan was niet te passeren. De 2e helft breekt aan en het is direct een pass van Bori op Tim die alleen op de keeper afgaat. Deze kans gaat helaas verloren. Roda blijft druk naar voren geven maar dat geeft ruimte voor onze voorhoede. Aljan duikt de korte hoek in en maakt een grote kans onschadelijk. Even een speler van Roda vastpakken wordt gevolgd door de strafschop en dus volgt de 1 -1. Met nog 11 minuten te gaan mag Tim een vrije trap nemen. Op ongeveer 28 meter van het doel gaat hij achter de bal staan en we zien dat de bal in de linker kruising tegen het net slaat en de tribune ontploft 2 – 1. Met nog 10 minuten te gaan komt Rick voor Bori het veld in. Als hij de bal krijgt gaat het gelijk dreigend naar voren en speelt zich op links vrij en geeft de bal voor. Daar staat Yoeri die deze kans keurig afwerkt en de stand naar 3 – 1 brengt.

De 5 – 0 nederlaag is vergeten en de spelers verlaten onder gejuich het veld. Nu enkele weken rust en dan 4 maart naar de koploper Papendrecht. Met de supporters als 12e man zullen we alles proberen om ook daar de punten te pakken. We weten dat we met volle inzet ver kunnen komen.