Wieldrecht – Woudrichem 0 – 1

Smitsweg 20
3328LB
DORDRECHT

Wat was het een verademing om na drie nederlagen, wel tegen de koplopers uit de 2e klas, in de uit wedstrijd de eerste drie punten binnen te halen. We zagen vorige week reeds dat men elkaar wat beter kon vinden. We waren in staat om Papendrecht lang op 0 – 1 te houden en kwam zelfs op 1 – 1. Dat we daarna nog drie om de oren kregen, het zei zo.

Nu echter tegen Wieldrecht zagen we een gelijk opgaande wedstrijd met over en weer enkele kleine kansjes. Een schuiver van Tim en een uithaal van Danny waren enkele van onze wapenfeiten. Daar staat tegenover dat de lat en paal ons goed gezind waren. Via onderkant lat en paal ging de bal terug het veld in, en konden we de thee opzoeken met een 0 – 0 ruststand.

In de tweede helft krijgen we wat meer grip op de wedstrijd en in de 52e minuut wordt een inworp van rechts bij de eerste paal door gekopt en dan staat Dillis de Vries vrij voor open doel en laat ons juichen.  0 – 1 Een minuut later zien we hoe Dillis een lob geeft die juist voorlangs gaat. Hierna neemt Wieldrecht het initiatief over en met name de ingevallen  Mark van Agteren weet als linksbuiten onze verdediging op de proef te stellen. Nick weet zich goed staande te houden tegen dit gevaar. Met nog 10 minuten te gaan brengt het handje van Aljan nog redding en weten we de overwinning over de streep te trekken.

De komende twee wedstrijden zijn thuis tegen GJS en dan zal men moeten laten zien dat we ook thuis in staat zijn om de punten veilig te stellen. De week daarop uit naar Wilhelmina’26 alles uit de kast halen zodat we adem krijgen voor het vervolg.