Woudrichem - Asperen

10 september 2016 14:30

Dalen, A.C.W. van

Opstelling

Met de nodige spanning uitgekeken naar de ze wedstrijd. We hadden in de krant gelezen hoe Asperen zich had versterkt met een gemakkelijk scorende Engelsman. Gelet op de 4 – 0 uitslag tegen NEO waren we dus gewaarschuwd. De wedstrijd begon en direct werd door Asperen druk naar voren gezet. Gevaarlijk waren de eerste aanvallen te noemen en een kopbal van de spits kon door onze keeper, Lex Kramers, onschadelijk worden gemaakt. Dat deze aanvallende aspiraties afgestraft kunnen worden mag duidelijk worden uit het vervolg van de wedstrijd. In de 10e minuut gaat Woudrichem de aanval overnemen en komt de afgeslagen bal voor de voeten van Wim Holster. Met zijn linker wist hij de uiterste linkerhoek te bereiken en gaf de keeper van Asperen het nakijken. 1 - 0 Je denkt nu zal Asperen toch wakker zijn en meer behoudend gaan spelen. Maar nee, weer volop trok men ten aanval en de verdedigers van Woudrichem stonden, de bal rustig rond spelend, daar als een rots in de branding. Na 20 minuten wordt de aanval opgezet op rechts, Danny Schaap en Dilles de Vries zetten de aanval op en vanaf de achterlijn wordt de bal voor het doel gebracht. Daar staat ter hoogte van de tweede paal opnieuw Wim Holster die met zo’n kans wel raad weet en dus 2 – 0 op het scorebord laat aantekenen. We krijgen nog een mooie kans als Yoeri Duyzer een diepte pass geeft op Dilles. Hij ziet zijn schot naast gaan. Dan enkele minuten later is het Dilles die de bal opnieuw hard voor het doel van Asperen brengt. Hun aanvoerder, Marcel van Hemert, probeert de bal weg te werken maar ziet het tot zijn schrik in het doel verdwijnen, 3 – 0.

Jammer dat de frustraties gaan toeslaan bij de spits van Asperen. Doet in de 45e minuut voorkomen alsof hij middels een harde overtreding ten val wordt gebracht en gaat hard schreeuwend tegen het gras. De scheidsrechter geeft een speler van Woudrichem een gele kaart, terwijl deze de speler niet eens had geraakt. Na de blessure behandeling zoekt de spits van Asperen de speler van Woudrichem op en laat weten dat hij het wel leuk vond om iemand een gele kaart aan te naaien. Na hierop een antwoord te hebben gegeven zie je dat de spits onze speler bij de keel vast pakt. Scheidsrechter van Dalen rest niets anders dan hem de rode kaart voor te houden.

In de tweede helft zie je dat Woudrichem gas terug neemt maar toch nog wel een aantal kansen weet te creëren. Nadat eerst Asperen met 10 man nog de aanvl;a zoekt is het op links een combinatie en wordt Wim opnieuw in stelling gebracht. Zijn schot op doel gaat over. Na 20 minuten in de 2e helft wordt Dilles in de spits aangespeeld. Hij draait met de bal aan de voet naar binnen en schiet juist naast. Yoeri krijgt de bal na een diepte pass en gaat alleen op de keeper af. Deze weet onheil te voorkomen. Enkele minuten later is het Wim die voorzet en kopt Dilles de bal naast de paal. In de laatste minuten is het nogmaals Yoeri die vrij gespeeld wordt en zijn bal naast het doel ziet verdwijnen.

Een verdiende overwinning en nu wacht zaterdag de uitwedstrijd naar TGG. Deze club, dat meer bekendheid geniet als The Goalgetters, is voor ons onbekend. Met vertrouwen gaan we naar Den Bosch, sportpark De Donken aan de Diepte 10. Maar van onderschatting mag geen sprake zijn.