Woudrichem – Arkel 3 – 2

Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Nadat we enkele weken hadden afzien voor wat betreft het resultaat, mochten we zaterdag in eigen huis Arkel ontvangen. Hierbij natuurlijk aanwezig onze oud trainer Leon Elands.

We begonnen de wedstrijd zonder Bori Secreve en Yoeri Duizer in de voorhoede. Spits was Bart van Andel en links buiten stond de 18 jarige Rick Naaijen. Het zijn altijd krakers deze wedstrijden waarin ook nu weer teveel overtredingen werden gemaakt.

We zijn 6 minuten onderweg als er in de verdediging van Arkel een blunder wordt gemaakt door de laatste man. Het is de jeugdige Rick Naaijen die de bal oppikt en direct op het doel afgaat. Beheerst legt hij de bal tegen het net en zo de 1 – 0 op het scorebord. Arkel zoekt direct de aanval en uit een corner is het Aljan die met een snelle reactie onheil weet te voorkomen. Na een kwartier knalt Arkel van rechts de bal juist voorbij de verste paal. Dan in de 20e minuut is het Jamy Goemaat die het foutje maakt en de bal in de voeten schuift van de Arkel spits. Die weet met deze buitenkansje wel raad en de 1 – 1 staat op het bord. Hierna ontstaan er over en weer wat kansjes maar het is meer een spel op het middenveld waarbij teveel overtredingen worden gebruikt. Hier worden de eerste gele kaarten getrokken.

De tweede helft wordt een waar gele kaarten festijn. Toch worden er ook kansen gecreëerd waar Dillis de Vries de mooiste kans nog weet te verprutsen. Alleen de diepte ingestuurd ziet hij kans om de bal 20 meter boven het doel over te schieten. Met nog 20 minuten te gaan wordt Dillis gewisseld voor de jonge Mike van Wouwen. Arkel ruikt kans en het is Remie Schuurman van Klaveren die vanaf de linkerkant de bal goed op de pantoffel krijgt en middels een mooie curve de bal in de uiterste verre hoek tegen het net ziet belanden. Het blijkt dat dat het sein is om de zaken wat beter aan te gaan pakken. Als Wilty doorgaat in het strafschopgebied wordt hij van achteren aangetikt en gaat de bal op de stip. Daar weet Danny Schaap wel raad mee en de 2 – 2 kan genoteerd worden. Het is Arkel die de eerste kans krijgt maar ook dit gaat juist voorlangs. Als Mike van Wouwen op rechts de diepte wordt ingestuurd gaat hij door tot de achterlijn en legt de bal keurig terug voor de voeten van Tim Saaman. Tim bedenkt zich niet en in enen gaat de bal het doel in. De trainer van Arkel, Leon meent dat het niet conform de spelregels was en laat zich horen. Hij krijgt voor commentaar de gele kaart en als hij dan doorgaat met reclameren wordt hem zelfs de rode kaart gegeven en mag hij de tribune opzoeken. Een botsing tussen de keeper van Arkel en de spits van Woudrichem geeft de scheidsrechter een vrije trap aan Woudrichem. Het vreemde was echter dat uit de voordeelsituatie de bal in de voeten van Stefan de Bok werd gespeeld en deze keurig afwerkte voor de 4 – 2. Dat feestje ging echter niet door en werd alsnog de vrije trap gegeven zonder resultaat. De punten bleven in Woudrichem en nu de komende zaterdag gaan we naar de koploper Wieldrecht. Het zal geen eenvoudige zaak worden om de punten daar mee naar Woerkum te nemen. Maar met de juiste instelling en moeten er mogelijkheden zijn.