Tricht – Woudrichem 1 – 3

Middelweg 54
4196JJ
TRICHT

Vooraf kijkend naar de uitslagen van de vorige week en je ziet dat Tricht  Heukelum thuis met 3 – 1 verslaat ga je toch iets anders naar deze wedstrijd toe. Nee de 6 – 0 overwinning die we thuis tegen deze tegenstander hadden kun je gerust vergeten. Voeg daarbij dat je op het wedstrijd formulier de gehele voorhoede mist, Roy, Dillis en Yoeri. Dus werd de druk op de schouders van de jeugd en daarbij natuurlijk Bori wel erg groot. We zien dat het jonge elftal van Tricht de aanval gaat zoeken en na 8 minuten er een directe kans ontstaat als de bal van links voor het doel wordt gespeeld en de opkomende spits vergeet op te komen om af te werken. Als Tim vervolgens de bal aan de voet krijgt en naar binnen dribbelt geeft hij met links een bal die naar de kruising krult maar juist naast ziet gaan. In het vervolg nog een vrije trap van Tim die over gaat en de volgende uithaal van Tim gaat via de voet van een verdediger over. We zijn 22 minuten onderweg als Danny van 20 meter uithaalt. Voor het doel wordt de bal van richting veranderd en komt tegen het net tot stilstand. Het leek dat het Tim was die als laatste de bal raakte en dus de 0 – 1 op het bord bracht. Hierna is het Tricht die druk naar voren zet. Van Soelen schiet hard voorlangs. Kort daarna krijgt Luc van Dijken de bal aangespeeld en van ongeveer 25 meter geeft hij de bal zoveel snelheid dat het als een streep in de verre hoek tegen de touwen ploft en dus 1 – 1. De laatste wapenfeit van Tricht was een hoekschop die over werd gekopt.

Na een minuut of tien in de tweede helft is het Tricht die de bal in het zijnet terecht ziet komen. Bijna een uur onderweg en het is Danny die vanaf de linker flank op het doel schiet en de bal juist achter de verste paal binnen ziet vallen. 1 – 2. Als Jamy onderuit wordt gehaald mag Tim zich met de vrije trap belasten en ziet hij de keeper de bal uit het doel werken. De volgende hoekschop wordt door Wilty over gekopt. Hierop krijgt v Soelen van Tricht zijn tweede gele kaart en mag gaan douchen.  In het vervolg krijgt Danny de kans om de wedstrijd in het slot te gooien bij een toegekende strafschop. De keeper krijgt er een handje tegenaan en via de paal gaat het naast. Met 10 man probeert Tricht langszij te komen maar ook nu is de spits niet op zijn plaats bij een voorzet. Dan in  de laatste minuut is het Tim die een steekpass geeft en Bori alleen op de keeper af gaat. Heel bewust werkt Bori deze kans tegen de touwen zodat de scheidsrechter affluit met een eindstand van 1 – 3.

Volgende week naar Papendrecht waar Drechtstreek op ons wacht. Al jaren is dit een moeilijke wedstrijd met wisselende resultaten.