Woudrichem – GRC 14 2 – 1

Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Onze eerste bekerwedstrijd is, nadat vorige week tegen VVGZ niet door kon gaan, tegen onze buren uit Giessen. Dat er dan altijd iets extra valt te beleven op het veld mag je niet verbazen. Zo ook vandaag. Nee , het was geen wedstrijd om snel te vergeten. Vanaf het eerste begin werd er door woekumers druk naar voren gezet. De mannen van GRC 14 hadden daar best even moeite mee. We zagen hoe Danny vanaf het middenveld de diepte zocht en zijn schot naast zag gaan. Yoeri probeerde het met een verre schuiver maar ook hij zag de bal naast gaan. Dan na een half uur spelen is het de oudste speler van het veld, 37 jaar oud, die met een lepe boogbal onze Arjan het nakijken geeft. 0-1 Kort voor de rust is het Yoeri die het nogmaals probeert maar de keeper red bekwaam. Kort voor de rust een vrije trap en hier gaat Tim achter staan. Hij krult de bal naar de uiterste hoek maar de keeper laat zich niet verschalken en tikt de bal naast het doel. Hierna gaat men de thee opzoeken.

De tweede helft is pas aan de gang of we zien Bori een leuke beweging maken met de bal waardoor deze de verdediging open splijt. Jammer dat het niet de gelijkmaker oplevert. Met nog een half uur te gaan worden er enkele wissels ingezet. Onze aanstormende jeugd wordt door de trainer geïnstrueerd en gaan het veld in. Het is Casper van Kleef die op links wordt aangespeeld. Zijn indraaiende bal is voor de keeper onbereikbaar en zo wordt onder groot gejuich de gelijkmaker begroet. 1 – 1  GRC 14 trekt hierop ten aanval en daardoor ontstaat er ruimte in de verdediging. Aljan redt enkele keren bekwaam of ziet de bal juist naast het doel verdwijnen.  Met nog een kwartier te gaan nog een tweetal wissels. Het is de ingevallen Bart die de bal onderschept en zich naar binnen vrij speelt. Vanaf de 16 m lijn haalt hij uit en tot groot vermaak van alle woerkumers draait de bal keurig binnen. 2 – 1 Hierna ontbrand de strijd en de scheidsrechter moet een aantal gele kaarten gebruiken om het spel onder controle te houden. Als Tim nogmaals een vrije trap mag nemen zie je de keeper opnieuw met een goede sprongkracht de rechter bovenhoek ingaan en de bal opnieuw naast tikken.

Je zou kunnen zeggen dat een gelijkspel misschien de beste uitslag was geweest maar iedere woerkumer vond dit verdiend.