Sleeuwijk 1 - Woudrichem 1 2-1

Sleeuwijk 1

3 oktober 2020 15:00

Onbekend

De corona was de grote spelbreker in deze streek derby van Altena. Te moeten spelen zonder publiek is voor de organiserende vereniging een financiële zware  tegenvaller. Waar onder normale omstandigheden 1000 tot 1200 personen rond het veld staan, staat er nu niets. Het is dat er vanaf de Roef een geweldig vuurwerk werd afgestoken zodat heel Sleeuwijk begreep dat er iets te gebeuren stond.

jjh.JPG

Met een druilige regen begon deze wedstrijd. Dat de spanning hoog was zag je reeds in de 4e minuut toen Danny te hard door ging op de keeper van Sleeuwijk en terecht de gele kaart kreeg voor gehouden. Sleeuwijk zocht de aanval en in de 16e minuut was een geblokte schot dat terug stuit het veld in. De inlopende Molhoek wist daar wel raad mee en deskundig werd de bal over Aljan heen in het doel gekopt.1 - 0 Drie minuten later is het opnieuw Sleeuwijk dat de aanval zoekt. Op rechts gaat de snelle Petar Micic zijn tegenstander voorbij en zet voor. Weer is het de inlopende Molhoek die koppend Aljan kansloos laat. 2 – 0 We proberen wel de bakens te verzetten maar stuiten op een taaie verdediging van Sleeuwijk  Na een half uur zien we een inzet voorlangs gaan. Als Dillis in de 40e minuut alleen door gaat zien we zijn schuiver in het zijnet terecht komen. Eerst maar eens rust en thee naar binnen werken waarbij Piet de mannen zal motiveren om vooral de rust te bewaren en druk naar voren te zetten. Kort na de rust krijgt Dillis de bal en dreigt door te breken.  Hij wordt vakkundig met een overtreding tot staan gebracht. De vrije trap van Tim wordt door de keeper tot hoekschop verwerkt. Dan in de 72e minuut wordt de aanval over rechts opgezet.  Junior de Bok krijgt de bal keurig voor het doel waar de inlopende Yoeri koppend de 2 – 1 weet te scoren. Hierop gaat Sleeuwijk de stellingen betrekken voor hun doel en wordt het moeilijk om daardoor heen te breken. De laatste 20 minuten was het éénrichtingsverkeer richting doel Sleeuwijk. Toen in de allerlaatste seconden de bal in het zijnet terecht kwam vond de scheidsrechter Hilgersom het genoeg en kon alles wat Sleeuwijk was juichen. De eerste 3 punten waren binnen.

Komende zaterdag de wedstrijd tegen Arkel. Als de spanning wat minder is en wel de gezonde inzet er is kunnen we hier een gunstig resultaat pakken. Maar dan wel met alle inzet.