Wieldrecht 1 – Woudrichem 1

Wieldrecht 1

23 november 2019 14:30

Onbekend

Na de periode wedstrijd tegen Roda Boys 1-1 en de bekerwedstrijd tegen MVV waar we 8 keer scoorden en er negen op papier kregen wacht nu de wedstrijd uit naar Wieldrecht.  We weten dat Wieldrecht één van de ploegen is die ambitie hebben in deze klasse. Gelet op de eerste periode kun je merken dat deze ploeg punten wil halen zeker nu ze de vorige week 3 punten lieten liggen tegen Drechtstreek. Het eerste kwartier zie je hoe de beide ploegen met snelle bal circulatie het spel naar zich toe proberen te trekken. Gelet op hetgeen we tot nu toe gezien hebben zou het wel eens op een doelpuntloos gelijk spel uit kunnen komen. Maar na 40 minuten komt daar verandering in.  Daarvoor zijn er wel enkele kansjes geweest. In de 19e minuut gaat Dillis door op een diepte pass maar krijgt geen controle op de bal om gevaar te stichten. Na 25 minuten geeft Yoeri de bal op Dillis en gaat de bal over het doel. Na een half uur wordt Jamy hard aangepakt en zijn we even bang dat hij met een enkel blessure van het veld moet. Komt na behandeling goed en dus door. Wel maakt Wieldrecht gebruik van dit moment maar de van links hard voor de coal gebrachte bal wordt door de spits gemist. Zoals reeds aangegeven is het in de 40e minuut raak. Van rechts wordt de bal hoog voor het doel gebracht en nabij de tweede paal springt Yoeri hoog op en knikt de bal binnen. 0 – 1. Vier minuten later is het Wieldrecht die de stand gelijk trekt. Een vrije trap komt voor het doel langs en de nr 6, Kemaldar,  kan eenvoudig intikken. 1 – 1.

De tweede helft geeft Danny v.d. Matten een diepe bal die terug gekopt wordt voor de voeten van Tim die de bal over het doel schiet. Het is de 53e minuut als Aljan een bal niet goed onder controle krijgt en de nr 10, Keijzer, de bal kan binnen werken. 2 – 1. We zien dan dat onze mannen de druk naar voren verhogen en daarbij ontstaan kansjes. Als Tim in de 66e minuut de bal op de zestien meter aan de voet krijgt, haalt hij uit en ziet de bal via een tegenstander het doel in rollen.  2 – 2. Wieldrecht wil meer en probeert het van afstand waarbij de bal via de lat over gaat. Toch zijn het onze mannen die met nog acht minuten te gaan de stand op 2 – 3 brengen na een pass van links en Yoeri hard kan uit halen. Wat hierna gebeurt zou op een voetbalveld niet mogen. We zagen dat de scheidsrechter Wieldrecht ging helpen door voor veel kleine zaken te gaan fluiten in hun voordeel. Dat het zelfs zo ver gaat dat er in de extra tijd een strafschop werd gegeven terwijl  er door geen speler van ons de bal met de hand of arm geraakt werd. Dat de stand dus 3 – 3 werd was het gevolg van de man met de fluit. Hierna was hij nog even zijn hoofd kwijt en moest hij ook nog de emotie die daarbij los komt de kop indrukken door het geven van rood en geel. Je zou het gevoel kunnen krijgen dat iemand belang had bij een leuk resultaat voor Wieldrecht en dat ten koste ging voor onze mannen. Laat duidelijk zijn dat we gelet op het spel over de gehele wedstrijd met een gelijkspel tevreden kunnen zijn, maar niet op de manier waarop.