Woudrichem – Arkel

Arkel 1

21 september 2019 14:30

Onbekend

Voordat de wedstrijd begon werd er flink vuurwerk afgestoken om de nieuwe competitie in te knallen. Als contrast was het de 1 minuut stilte voor de wedstrijd in verband met het overlijden van Wim Brandenberg. Jaren lang was hij samen met zijn Hennie het gezicht achter de bar in de kantine van onze club. Wij wensen Hennie en haar kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe bij dit bittere verlies.
De competitie heeft een aanvang genomen en hoe. We waren voorbereid op een wedstrijd waarbij de kracht verhouding gelijke vormen aan zou nemen. We wisten dat de keeper geblesseerd was en de plek onder de lat werd ingenomen door een jeugdige keeper die ontzettend zijn best deed maar duidelijk nog tijd nodig heeft om te groeien.  Bij aanvang zag je dat men kennelijk de verdediging dicht wilden timmeren door vijf man in de laatste linie. Toch was het in de 8e minuut dat Arkel counterde en men hard op doel kon schieten. Onze keeper Aljan hield de korte hoek goed afgedekt en wist onheil te voorkomen. Een minuut later zet Aron de bal voor en is het Bori die de kans verloren ziet gaan door de bal over het doel te werken. Als Tim na een half uur een hoekschop neemt kopt Corne over. Toch is het de volgende minuut wel raak. Yoeri krijgt van rechts de bal voor het doel waar Tim de bal door krijgt naar de tweede paal. Bori werkt nu de bal hard tegen de touwen. 1 – 0. Enkele minuten later zien we hoe een speler van Arkel de rode kaart krijgt voor gehouden nadat hij gemeen gevaarlijk spel laat zien door veel te hoog te trappen. Het was zeker niet bewust maar ook onbewuste overtredingen van dit kaliber worden met rood bestraft.  Op slag van rust krijgt Bori nog een unieke kans om de score naar twee te brengen. Jammer dat de voorzet van Corne over wordt gekopt. Na de rust gaan we op dezelfde voet verder. Bori wordt opnieuw aangespeeld en verliest de controle op de bal. Dan nadat er hands gemaakt wordt binnen de 16 meter van Arkel is de strafschop van Danny Schaap teveel voor de keeper en dus 2 – 0. We zien vervolgens hoe onze keeper Arkel van enkele doelpunten afhoudt door zich op voet te werpen om gevaar te voorkomen. Hierop breekt het laatste kwartier aan waarin Tim Saaman zijn hattrick produceert.  Eerst een voorzet van links die hij droog in schiet. 3 – 0. Met nog twee minuten te gaan pakt hij op rechts de bal op de wreef en werkt de bal gaat via de toppen van de vingers van de keeper  binnen tegen het zijnet 4 - 0 waarna hij in de laatste minuut de bal nogmaals op rechts aangespeeld krijgt en een harde schuiver loslaat die de keeper sissend langs voelde gaan. De 5 – 0 was hiermee een feit.  Misschien enigszins geflatteerd maar de overwinning was dik verdiend.
Volgende week de wedstrijd tegen VVGZ in Zwijndrecht. Een nieuwe uitdaging tegen een onbekende tegenstander.