Woudrichem 1 - GJS 1

GJS 1

2e klasse F

26 oktober 2019 14:30

Hoe een wedstrijd in 20 minuten een totaal ander gezicht krijgt. Waar we vooraf al over speculeerden, onderschatting, bleek in 70 minuten uit te komen. Een GJS dat knokte voor iedere meter en bewondering afdwong met hun inzet en verzorgde spel. Je ziet een zeer jong elftal dat met passie het veld opgaat en kans ziet om de koploper meer dan een uur in verlegenheid te brengen. Maar dan zie je dat de wedstrijd 2 x drie kwartier duurt. De krachten nemen af en het spel wordt minder verzorgd. Dat is het moment dat onze mannen toeslaan en hoe.

We beginnen rustig en na een korte verkenningsperiode is het Danny S. die zijn truc van de vorige week nogmaals wil uitvoeren. Op de rechts de bal krijgen en dan naar binnen gaan en met links uithalen. De keeper voorkomt onheil. Een minuut later moet Aljan vol op de schoen van Ruud Bos om een doelpunt te voorkomen. Na ruim een kwartier is het toch GJS dat de toon zet. Van rechts komt de bal voor het doel en het is de opkomende halfspeler Sjors Hendriks die de bal tegen de touwen werkt  0 – 1  We proberen wel de bakens te verzetten maar verder dan een pass van Jamy op Dillis die alleen door kan en op het laatste moment zijn schot geblokt ziet worden, komen we niet.  Nee we zien een beter spelend GJS die zonder bal meer bewegen en de bal het werk laten doen.  Vanaf de zijlijn krijg je het gevoel dat onderschatting en het nonchalant spelen ons de punten gaan kosten. In de tweede helft even een moment van opleving als Jelle binnen de 16 meter wordt neer gelegd en we vanaf de tribune om een strafschop brullen. Geen reactie van de goed leidende scheidsrechter Alvares.  Dan in de 47e minuut is het opnieuw GJS dat toeslaat. Nu de aanval van links en Ruud Bos die de bal binnen kopt. 0 – 2. Met zijn 38 jaar nog steeds de bepalende figuur in dit GJS. Een hoekschop van Tim wordt door Yoeri in het zijnet gewerkt.   Dan in de 65e minuut zien we de eerste echte aanval van Woudrichem. Een goede combinatie over drie of vier verschillende personen dat we naast zien gaan. De volgende aanval kan de keeper van GJS de bal nog uit de hoek wegtikken. Bij de volgende afgeslagen aanval komt de bal vol op de wreef van Jamy en van ongeveer 30 meter haalt hij hard uit. Als een streep gaat de bal het doel in en klapt zonder dat er een hand wordt uitgestoken tegen het net. 1 – 2. Je ziet dat de krachten bij GJS jongeren afnemen en dat onze mannen er weer in gaan geloven. Een diepe bal op Dillis en deze wordt binnen de 16 meter ten val gebracht. De strafschop en daar weet Danny S wel raad mee. 2 – 2  Met nog een minuut op de klok krijgen we een vrije trap mee nadat opnieuw de noodrem gebruikt werd door een wankelend GJS. Op ongeveer 20 meter van het doel gaat Tim hier achter staan. Zoals we wel vaker hebben gezien is hij tot veel in staat met zijn trap techniek. Met een geweldige curve zien we de bal richting het doel gaan en in de linker bovenhoek tegen de touwen ploffen. 3 – 2. We hebben het gered maar hopelijk weet men weer dat onderschatting ook kan leiden tot een nederlaag tegen degene die zonder punten op de laatste plaats staat.

Komende week wacht ons de uitwedstrijd bij Wilhelmina. De laatste jaren hebben we daar nooit een punt kunnen halen. We zullen dan ook vanaf het eerste moment ere vol voor gaan om tot resultaat te komen. We hopen het weer mee te gaan maken.