Update pasfoto's

16 oktober 2020 14:15

Veel van onze leden hebben (zeer) een verouderde pasfoto's in de voetbal.nl app / wedstrijdzaken app. Van de KNVB komt het dringende verzoek ervoor te zorgen dat er op 1 november as. een correcte en recente pasfoto in de app staat. De KNVB meldt hierover het volgende;

Belangrijk voor alle voetballers vanaf de leeftijdscategorie Onder 13 en ouder, is dat zij een correcte pasfoto in de app hebben. Tot en met 31 oktober kunnen leden zelf hun spelerspasfoto wijzigen via de Voetbal.nl-app of de KNVB Wedstrijdzaken-app. Een teammanager kan via de Wedstrijdzaken-app de foto’s van alle teamleden wijzigen

Welke voorwaarden?

Het hoeft niet een officiële pasfoto te zijn. Belangrijk is dat in alle redelijkheid verwacht kan worden dat de scheidsrechter het een goedgelijkende foto vindt. Geen zijaanzichten, geen gezichten van te grote afstand en geen petjes of zonnebrillen. En zorg voor een foto met voldoende contrast. Neem niet het risico dat de scheidsrechter je identiteit niet kan vaststellen.

Het bestand van de foto moet van het formaat JPG, GIF of PNG zijn. Om de kwaliteit van de foto's te behouden, adviseren wij om te kiezen voor foto's die kleiner zijn dan twee megapixel (1600x1200 px). De foto's worden in Sportlink Club altijd geschaald naar het formaat 800x600 px.

Dus mocht ook jouw pasfoto verouderd zijn, zorg dan snel even voor een nieuwe.